593.nap

Reggel megint jó sokáig henyélhettem, mert bár apával együtt keltünk, de ő adott egy könyvecskét, én pedig innentől nem forszíroztam annyira a kelést, hanem megvártam amíg anya is felkel.. Aztán reggeliztünk, kicsit játszottam és már indultuk is a Nagyihoz újpestre. Már felismerem a kocsiból a környéket és mondtam is, hogy "Mama" amikor a házhoz értünk. A Nagyinál aztán persze elővettük a játékokat, de képzeljétek ide is küldött a Mikulás ajándékokat nekem! Kaptam egy hintázó télapót és persze sok gangangát is. Aztán finom ebéddel jóllaktam, a Nagyi adott incsi-fincsi sütit és anyáék elmentek valami mozi nevű helyre, ahova én nem mehettem, mert még kicsi vagyok. Úgyhogy még rajzoltam kicsit a Nagyival, és mivel már elálmosodtam, mentem aludni a titokszobába, a kis ágyikóba. Picit még próbálkoztam a nem-alvással, de a Nagyi nyert: csak elaludtam egy idő után... Amikor felébredtem, anyáék már visszaértek, úgyhogy öltöztünk és hazaindultunk. Anyát kiraktuk az Europarknál, mert vásárolgatni ment nélkülünk, mi fiúk pedig hazamentünk. Otthon apa adott fincsi uzsonnát (banánt, sütit és gangangát), aztán lementünk sétálni, és megnéztük a szép fákat, meg belül az europarkot, mert szépen ki van világítva. Innen elsétáltunk a Mamáért, aki le is jött a Somával, és én kivetettem magam a babakocsiból apával, de sajnos rövid ideig tartott a nagy szabadság, mert apa nem győzött utánam futkározni (próbálom edzésben tartani a környezetemet :)) a Mama pedig nem bírt a Somával és az üres babakocsival. Így, bármennyire is tiltakoztam, vissza kellett ülnöm, és így sétáltunk még a környéken kicsit. Amikor hazaértünk, anya még nem volt otthon, úgyhogy apával elővetettem a gombokat és azzal nagyon klasszul eljátszottunk amíg anya haza nem ért. Anya próbált velem még tornázni, nekem azonban más elképzeléseim voltak, plusz be is kakiltam, úgyhogy anya és apa úgy döntött inkább menjek fürdeni. Nem tiltakoztam az ötlet ellen, úgyhogy jót pancsikoltam, apa megmosta a hajam, és utána adott finom vacsorát (ami az ebéd is volt: rizs, fasírt és ubi, és mivel ügyes voltam, még süti is dukált.) Kaja után még játszhattam és takaríthattam (ami szintén játék!) kicsit, aztán el lettem küldve aludni.

592.nap

Délelőtt apa adott reggelit és sokat játszottam anyával is és apával is. Ebédre paradicsomleves volt, amit be is vágtam, és pörkölt volt, amit már nem annyira, mert már nagyon álmos voltam, úgyhogy inkább mentem aludni és jó sokat aludtam. Amikor felébredtem, anya adott uzsonnát és közben hazaért apa is (mert ő elment bevásárolni amíg aludtam) és mindhárman felöltöztünk, és elindultunk megnézni a szépen kivilágított teret, mait már az autóból láttunk. A ház előtt a Mama várt minket és átadta az Eti mikulásának ajándékát, ami egy nagyon klassz hóemberfej volt, benne mindenféle finomsággal. Egész úton ezt öleltem, hogy el ne hagyjam... Amikor odaértünk a terecskére, már sötét volt és így nagyon szép volt, ahogy a fák ki voltak világítva. Szerencsére apa kivett a babakocsiból és rohangálhattam is, sőt, a Mama vett nekem egy repülőt! Amikor hazaindultunk, még kürtős kalácsot is kaptam, amit hazáig majszolgattam. A ház előtt viszont kiderült, hogy nincs meg a cumim (persze, mert kiköptem, amikor a kürtőskalács előkerült, csak nem vették észre anyáék), úgyhogy a Mamával lentmaradtam (aki közben lehozta a Somát), amíg apa és anya visszaszaladtak a cumimért, és szerencsére nagyon hamar visszaértek és megtalálták a cumimat. Apa felment kifőzni a cumit, mi pedig még kicsit sétáltunk lent, aztán otthon kicsit játszottam a most kapott focilabda mintás lufimmal, amit felfújattam anyával, és mentem fürdeni. Utána vacsorát adott apa (sonkás kenyeret, mandarint és kinder tejszelet gangangát), és még a szobámban játszottam anyával, aki meggyújtotta a gyertyákat a kis faluban a szekrényemen és az nagyon szép így este!

591.nap

Reggel jó sokáig aludtunk, és reggeli után anya betett táncolni ruhákat a mosógépbe és közben könyvet néztünk, és játszottunk. Később lementünk ebédért és kaptam szaloncukrot a konyhás nénitől, amit meg is ettem ebéd után, aztán mentem aludni. Ébredés után uzsonnáztam kicsit és nemsokára apa is megérkezett, aztán öltöztünk és elindultunk az Erikáékhoz, de még beugrottunk egy közértbe is vásárolni, és csak utána mentünk fel hozzájuk. A Nati még aludt, és a Bálintnál volt egy barátja játszani, én viszont nem értettem, mit játszanak, mert nagyon bonyolultnak tűnt: mindenféle katonák meg várak meg ilyenek voltak, én pedig inkább leültem az asztalkához és rajzoltam apával, aztán az Erika adott egy doboz gyurmát is és így gyurmázhattam is, ami nagyon klassz volt! Később felkelt a Nati is és apa kivitte a konyhába a kis asztalt és a kis székeket és együtt vacsoráztunk. Aztán a Béla is megérkezett, és mi gyerekek játszhattunk, de sajnos a Natinak rossz kedve volt és nem volt kedve velem játszani... Viszont már elég későre járt, úgyhogy elindultunk haza. Otthon gyorsan megfürödtem, vacsorára ettem egy kis kalácsot teával, aztán mentem aludni.

590.nap

Mikulással és Krampusszal Hű, ma igazán mozgalmas napom volt! Reggeli után összekészülődtünk, és gyalog lesétáltunk az oviba. Amikor bementem a csoportba, éppettek a gyereke, és én is leülhettem az asztalhoz és egy pár falatot ettem egy kifliből. Utána egy kislánnyal játszottam a babasarokban és rohangáltam más csoportokba is, aztán átmentünk a tornaterembe és ott picit féltem a nagy gyerekektől akik veszettül rohangáltak és anya ölébe ültem inkább, de aztán kaptam egy labdát és azzal játszhattam és egyszercsak megérkezett a Mikulás! A gyerekek énekeltek neki és minden gyerek kapott tőle ajándékot (még én is!) és kicsit még üldögélhettem a Mikulás ölében is! Innen az oviból a Mamához mentünk, ahol ott volt a Boti és én ebédeltem, és a Kriszti is feljött és hazavitte a Botit én pedig mentem aludni, de sajnos bekakiltam és felébredtem és nem tudtam már visszaaludni, de szerencsére jött a Dédi és kicsit később a Noémi és a Timi és velük is játszottam természetesen. És ők is hoztak nekem mikuláscsomagot (van már egy csomó!). Estefelé hazamentünk és apa is hazaért kicsit később, és játszott velem, aztán anya sütött nekem dínós husit, és apa megvacsoráztatott aztán az előszobában egy csomó ajándékot hagyott nekem a Mikulás: csokit, csörgős katicát, egy pici báb-Mikulást a rénszarvasával és ami a csúcs: egy pici kukát, ami pont olyan mint a konyhában a nagy kuka, csak piciben! Hű de klassz! Én játszottam volna még sokáig, de menni kellett fürdeni és aludni, mert már későre járt...

589.nap

ravasz dolog ez a puzzle... Ma épp akkor ébredeztem, amikor apa indult dolgozni, és a reggeli után felöltöztünk szép ruhába és elmentünk a babatornára. Ma jó sokan voltunk! És képzeljétek a Mikulás gitározott nekünk! Volt sok játék és buborékfújás is és a Mikulás adott ajándékokat én kaptam labdát és választhattam mézeskalácsból egy szivet és egy lovacskát. Utána hazasétáltunk és lejött elénk a Mama és együtt elmentünk az ebédért. A Mamánál ebédeltünk és a Mama elment vásárolni és én pedig egy nagyot aludtam. Amikor felébredtem, együtt meguzsonnáztunk anyával, és hazamentünk. Kicsit később apa is hazaért és anya elment angolra. Apával jót játszottunk, bújócskáztunk meg ilyenek, aztán lementünk anya elé sétálni és apa elment doktor nénihez, mi pedig anyával hazasétáltunk. Otthon rajzolhattam és nagyon sokáig vacsoráztam, mert mindenből csak csipegettem, és már majdnem indultunk fürdeni, amikor hazaért apa, úgyhogy ő fürdetett meg és utána mentem is már aludni, mert későre járt...

588.nap

készül a csizma Télapónak! Reggel jó sokáig aludtunk, és a reggeli után játszottunk kicsit és elmentünk a Szilvi nénihez, aki fodrász és hát végülis levágta a hajamat, de nem adtam meg magam könnyen ... Pedig jól indult a dolog, körülnézhettem és még azzal a zúgó géppel is játszhattam, de aztán a konkrét hajvágás már nagyon nem tetszett, főleg amikor anya még le is fogta fejem, hogy ne forgassam... Na jó, hamar túl voltunk rajta és utána egyrészt kaptam egy szaloncukrot, plusz találtam seprűt és lapátot, sőt még kukát is (mutattam is anyának, hogy söpörjük össze a sok "szöszt"). Innen a Mamához mentünk, akit pont akkor hozott haza a Kriszti, így vele és a Somával elmentünk az ebédért és ebéd után mentem is aludni, de sokáig nem tudtam elaludni, de persze egy idő után csak-csak elnyomott az álom... Amikor felébredtem, már apa is ott volt, és anya épp indult angolra. No és pont uzsonnáztam, amikor a Mama is hazaért a Somával, akit megint megkínzott a doktor néni. Adtam is neki kárpótlásképp az uzsonnámból egy finom vajas kenyeret, aztán öltöztünk és hazamentünk apával. Otthon jót játszottunk: tornyot építettünk, apa bábozott nekem az új nyuszi-bábommal, aki bújócskázott is velem, és nem sokkal később anya is hazaért. A konyhában anya nagyon klassz játékot talált ki nekem: csináltunk két csizmát a télapónak, úgy, hogy előbb sót szórtunk ragasztóra, az lett a szárán a szőrme és utána dugóval pirosra nyomdáztuk a csizma szárát (én persze még a fülemet is pirosra kentem...). No és még nem is volt minden, mert öltöztünk és elmentünk abba a suliba, kicsit még éretlen ez a "vivi"ahol már jártam párszor, ahol van egy hatalmas nagy terem, és odajöttek a Botiék, és irtó jót rohangáltunk és fociztunk és labdáztunk! Hú de klassz volt! És amikor kimentünk a folyosóra, az ott hagyott csizmáinkba a Boti is és én is kaptunk a télapótól mindenféle finomságot szép piros zacskóban! De klassz! Eddig csupa meglepetés ez a december! Otthon aztán vacsoráztam, és utána apa vágott nekem vivi (kiwi) karikákat, de elég savanyú volt, úgyhogy csak pár falatot ettem belőle, aztán mentem fürdeni és aludni, mert már nagyon későre járt...

587.nap

megetettük apával a halacskákatReggel, ébredés és gyors reggeli után még egy picit játszottunk a piros és sárga gombokkal, megnéztünk egy könyvet, és mentünk az énekre. Sajnos esett az eső és elég szomorkás az idő, de legalább nincs olyan nagyon hideg... Viszont ma mi voltunk az elsők, de hamar megjöttek a többiek is és gyújtottunk gyertyát, és énekeltünk és játszottunk is persze sokat. Hazafelé beugrottunk közértbe és felmentünk a Mamához, ebédeltünk, és kicsit később megjött a Boti és a Kriszti is. Úgy volt, hogy a Kriszti megnyír, de elromlott az a zúgó-búgó gép, úgyhogy mára megúsztam... Ennek örömére mentünk is aludni a Botival. Uzsonnára mindenfélét ehettünk (főleg csokit!) mert kaptunk egy csomót. Épp indultunk haza, amikor találkoztunk apával a liftben, és ő vitt haza, mert anya ment angolra. Apával játszottam így aztán estig. Megetettük a halacskákat, játszottunk itt-a-piros-hol-a-pirososat, néztünk könyveket, építettünk tornyot meg ilyesmi. Amikor anya hazaért, még kicsit rosszalkodtam, aztán apa adott vacsorát és játszottunk megint a gombokkal (kisírtam apától...) és fürdés után kicsit megkínoztak, mert megint taknyos lettem. Még picit játszottam mielőtt mentem volna aludni.