586.nap

zenés vígadalom Hű, el is felejtettem írni, hogy tegnap óta kellemes meglepetésként, minden reggeli után anya vagy apa egy télapós képen kinyit egy pici ablakot és a mögötte eldugott csokit nekem adja! Jujj de jó dolog ez a december! Ma egy csillagocskás csoki bújt el és persze két harapással végeztem vele :) Délelőtt sokat takarítottunk (én is segítettem ám! apának porszívózni, anyának törölgetni meg söpörni...) mert sok volt a szösz (a félelmetes szöszök! jujj!) és tényleg, amikor apa a porszívóból kiöntötte a vécébe, akkor láttam, mennyi szösz volt a lakásban, pedig amúgy nem is látszanak, de apa elmagyarázta, hogy ez az okos porszívó összeszedi őket, bárhogy is bújkálnak vagy kapaszkodnak a szőnyegbe, és apa bátran kiönti mindet a vécébe és zsupsz, mennek a Dunába... Szóval a takarítás megvolt, mentünk a Nagyihoz, ahol megint csendben kellett lenni, mert a Peti még aludt (képzeljétek nem önthettem ki a nagy maciból az építőkockákat se - na jó, azelkapott a Papa tényleg irtóra csörömpöl, de az benne az élvezet!). Az ebéd ma is naaagyon finom volt, sok levest ettem és még repetáztam is a tésztából és utána egy hatalmas szelet husit is bevágtam krumplival és ubival. Sőt kicsit később még két kocka süti is lecsusszant és még "desszertnek" sikerült egy ubit megszerválnom az asztalról... Hazafelé menet még elvittük a Petit edzésre, és kábé itt vesztettem el a fonalat, ugyanis eléggé elaludtam... Amikor felébredtem, épp megérkezett a Boti, a Kriszti és a Zoli. Na innentől a Botival átvettük a terepet a nagyszobában és minden játékot kipróbáltunk és futkároztunk is persze. Kicsit később pedig a Papa is megérkezett és szerencsére pont találkozott a Mikulással, aki küldött nekünk kis puha rénszarvast és csokit és mandarint. Ezt a mázlit! Ettem is a két kópé :)gyorsan a csokiból és még kunyiztam a Krisztitől is egy kis sütit is... Aztán még zenéltünk is de sajnos egyszercsak este lett és minden vendégünk hazament. Kár. Én pedig mentem fürdeni és utána nagyon finomat vacsoráztam: sült husit Nagyi-féle egres-szósszal, utána pedig megetettem apát mandarinnal, ami nagyon vicces volt. Ja, és anya meggyújtott egy gyertyát azon szép csillogó kerek izén az asztalon. Lefekvés előtt pedig még játszottam kicsit apával...

585.nap

kukuccs! Ma nem mentünk usziba, mert még kicsit taknyos vagyok... Délelőtt játszottam apával, és tornáztam anyával, és ebéd előtt hármasban lementünk az új játszótérre (méghozzá gyalog sétálva!) és minden játékot kipróbáltunk. Nagyon klassz volt! Sokat hintáztam és csúszdáztam és bújócskáztam és hármasban még a mérleghintát is kipróbáltuk! Amikor felértünk, apa valami érdekes zöld spárgát vagy mit ragasztgatott fel az ablakra a konyhában körbe-körbe. "mérlegen a valóság"Egyenlőre nem tisztázott, hogy ennek mi értelme van, de állítólag este megtudom... Aztán ebédre fincsi halacska volt és mentem is utána aludni, csakhogy pont ekkor bekakiltam, de szerencsére apa tiszta pelust adott rám, így el tudtam aludni. Amikor felébredtem, uzsonna közben megtudtam mire volt jó az ablakra szerelt izé: képzeljétek sok-sok színes lámpa világít rajta, ha apa felkapcsolja! Tök szép! Uzsonna után játszottunk és este felé lementünk sétálni a Mamával és Somával, és más ablakokban is láttunk szép lámpákat, de érdekes csúszik a Milán! csúszik!mód repülőt ma egyet se... Amikor hazaértünk, választhattam vacsi és fürdés között, és én a fürdést (+játék!) választottam, mert utána úgyis kapok vacsit :) Most is a halacska volt rizzsel és most is fincsi volt, és mivel szépen ettem, anya adott egy finomságot: fehér színű, hideg és nagyon finom édes és az a neve, hogy "kinder paradízó". Nyamm nyamm! Ja, és még játszhattam egy jót lefekvés előtt.

584.nap

gyurmázunk apával Ma jó sokáig aludtunk, és a reggelizés után gyurmáztunk egy jót a konyhában a kis asztalomnál. Egész délelőtt gyurmázgattunk, és én irtóra élveztem! Ebéd előtt elsétáltunk a szelektív kukákhoz és anya ovijába is, és találkoztunk a Mamával és a Somával lent és velük mentünk végül az ebédért. A Mamánál ebédeltünk és még picit játszhattam a Somával (meg rosszalkodtam is: kiszórtam a Mama egyik virágjának a földjét és a leveleket a szőnyegre...) Alvás után uzsonnáztam és hazamentünk anyával és vártunk apára, de ő valami dugóba került vagy mi, viszont anyának mennie kellett masszázsra, úgyhogy pár percig a szomszéd Marika néni vigyázott rám, akinek elmutogattam a lakást, de főleg a játékaimat a szobámban. Szerencsére apa hamar megjött, és ő is egy csomót gyurmázott velem egész estig, amíg meg nem jött anya! Ekkor elmentem fürdeni és utána jól megvacsoráztam (apa csinált szalámis-sajtos kenyeret, és kaptam egy joghurtot és még gangangát is!) és picit még játszhattam lefekvés előtt (és állatra be is kakiltam...)

583.nap

rajzolok... Reggeli után megnéztünk egy könyvecskét, és utána rajzolhattam egy csomót, előbb a konyhában, később a nagyszobában is folytathattam a művészeti munkát, sőt, később lementünk a játszótérre és ott pedig krétával is rajzolhattam! Aztán lejött értem a Mama és felmentünk, anya pedig elment ebédért és megjött a Kriszti is és anyával előbb ők megebédeltek, és utánuk én is (bár inkább csak a levest és a fasirtot ettem meg, mert a főzelék nem annyira ízlett). Ebéd után mentem aludni, de nem aludtam túl sokat, mert megint taknyos vagyok még, és az orrom miatt nem tudtam rendesen levegőt kapni, és amikor a Mama megtörölte az orrom, akkor már nem volt kedvem visszaaludni... Ígyhát felkeltem és játszottam a Mamával egész amíg apa megjött értem, és a Mama leszaladt a Somával, mert már nagyon kellett pisilnie (mármint a Somának természetesen), és amikor feljöttek, mi hazaindultunk. Otthon a kis asztal és szék várt a nagyszobában, és én azonnal értettem is a célzást, és nekiültem rajzolni! Apa is rajzolgatott, de én sokkal többet! Egész addig rajzoltunk, amíg anya haza nem ért, és nem sokkal később apa adott vacsorát, kicsit még segítettem anyának teregetni és mentem fürdeni.

582.nap

Reggel korán keltünk, apa épp indult, mi pedig reggeli, és egy kis játék után elmentünk a tornára, ahol ismerős zenék szóltak és sorra jöttek a többiek is. Ma pólóra kéz és lábnyomatokat csináltunk. Érdekes volt, de persze mást is játszottunk, és tornáztunk. Hazafelé illetve a Mama felé menet, még elmentünk az ebédért és amíg a Mama is odaért, az ovi udvarán játszadozó gyerekeket néztük. Sajnos ma is elég hideg szél fújt, ezért nem sétáltunk túl sokat... Ebéd után mentem aludni, és az uzsonna után (a szalámit rutinosan leettem a kenyérékéről, a többit meg otthagytam) a Mamával játszottam amíg anya elment a Diáért. Amikor megjöttek, elmentünk sétálni szokás szerint, és hazamentünk, mert apa mondta telefonon, hogy mindjárt ő is jön. Így is lett, és a vacsoráig apával játszottam, aki kicsit megint mérges lett, amiért szétszórtam egy marék rizst a konyhakövön... A fürdés után anyáék meglámpázták az orromat azzal a sárga érdekes kis lámpával, és egy kicsit még játszhattam lefekvés előtt.

581.nap

apát nyúzom :) Reggel kicsit tovább aludtunk mint szoktunk, és reggeli után könyveket néztünk, aztán a formákkal játszottunk és a szobában játszottam amíg anya tornázott. Később átmentünk a Mamához és amikor elmentünk ebédért, olyan erősen fújt a szél, hogy alig kaptam levegőt! Atyaég! Micsoda időjárás... Szerencsére csak kis ideig volt ilyen szélvihar a házak között, aztán a napon már jobb volt sétálni. Ebéd előtt játszottam kicsit, illetve mivel nem voltam éhes, anyáék letettek aludni, de aztán rájöttem, hogy mégiscsak ennék valamit, úgyhogy kivetettem magam és leültem a székemre, és szépen ebédeltem. Közben megjött a Dédi is, én pedig mentem megint aludni, de most meg bekakiltam, úgyhogy megint kiszedett anya és tisztába tett, és megint mentem vissza az ágyba. Szóval nem könnyen aludtam el... Ébredés után épp uzsonnáztam, amikor megjött értem apa és hazavitt. Otthon játszottunk estig, közben anya is hazaért és amikor hozott egy bácsi neki vacsorát, akkor én is ettem vele együtt és mivel ma ügyesen vacsoráztam és szépen, ezért kaptam utána gangangát apától. Fürdés után már kezdtem kicsit nyűgösködni, úgyhogy mentem inkább aludni.

580.nap - 19 hónapos lettem!

gyurmázunk a Mamával Reggeli után felszedelőzködtünk és elmentünk énekelni. Odafelé jól megáztunk, nagyon esett az eső! Ma ott voltak a Leventéék is, akik régóta nem voltak, és képzeljétek ő még nem is tud járni, pedig egyidősek vagyunk. Ma sokat játszottunk főleg mikulásosat. És képzeljétek, a játék végén jöttek a Veronikákék, és a Veronika azt mondta, hogy sokat beszéltek rólam és hogy szerelmes belém ;) Ezt mondjuk nem értem, de mindenki nevetett, úgyhogy biztos vicces dolog lehet! Hazafelé szerencsére sütött a nap, így szárazon megúsztuk a hazautat. Elmentünk még közértbe és a Mamáék elé, mert ma is megkínozták a Somát. Ebéd után mentem aludni, és amikor keltem, akkor indult épp anya a Diáért és edzésre, úgyhogy a Mama adott fincsi uzsonnát és vele játszottam, amikoris betoppant apa, így őt is bevontam a játékba. A Mama közben havat varázsolt a házikókra a szekrényen, én pedig kikönyörögtem, hogy gyurmázhassak a gyurma-ragasztóval, aztán öltöztünk és lementünk sétálni a Mamával, apával és a Somával, illetve elvileg anyáék elé, de hirtelen feltámadt a szél és hideg lett, úgyhogy apa inkább hazavitt. Alighogy levetkőztünk, anya is hazaért, és játszottunk lejtőn labda-gurítósat a vacsoráig. anya csinál nekem játékot papírbólA brassói után ettem pár falat almát, de gangangát nem adott apa, mert ugyan az elején mondta, hogy előbb az almát kell megenni, de gondoltam, hátha elfelejtette már - de sajnos nem... Úgyhogy mentem fürdeni... A fürdés után és a kínzások előtt (ma szerencsére gyorsan végeztünk) megmértek anyáék: láb 14 centi, súly kb 11,2 kiló, fej 47 centi, magasság 84 centi. Lefekvés előtt még kivonszoltam apát a konyhába, beültem az etetőszékbe és mutattam az almát, de most már késő volt, fogmosás után állítólag nincs kaja... ez a trükk se jött be... pech!