1496.nap

Délelőtt bementünk a belvárosba, mert a Szabadság téren buli volt: Halász Judit koncert és zsibvásár. A koncerten apa felvett a nyakába, hogy jobban lássak, és pár számot én is énekeltem ám! Utána elmentünk körülnézni és anya vett nekem egy cicás lakatot iciripiciri kulcsokkal, aztán elsétáltunk a légvárak felé is, de az egyik leeresztett és a másiknál kilométeres sor volt, úgyhogy tovább mentünk és találtunk egy érdekes szökőkutat, ami olyan volt, hogy ha látta, hogy valaki odamegy a vízsugárhoz, akkor abbahagyta a fröcskölést és elvileg így nem lesz vizes az ember. De persze rajtam nem tudott kifogni! Én olyan ügyesen oda tudtam futni, hogy csurom víz lett a nadrágom és a cipőm ;)
Innen a Klári mamához mentünk és ebéd előtt elkezdtük megmutatni neki az évzárómat és ebéd után fejeztük be és nagyon tetszett a Mamának a produkcióm :)
Gyereknapra pedig kaptam a Mamától egy irtó aranyos kiscicát, ami még nyávog is! Mindenkinek nagyon tetszik és én is nagyon szeretem! Persze nem aludtam délután, hanem végig a cicával "beszélgettem" és amikor vége lett a forma egynek, apa megengedte, hogy kijöjjek és játszottunk egész délután (az állatokkal, az új pázlémmal, és az angolul tanító gépemmel). Vacsorára halacskát ettem rizzsel és még fürdés után ehettem egy dörmit is.

1495.nap

Reggel jó sokáig aludtunk anyával, úgyhogy reggelizés után apa rögtön szólt is, hogy menjünk le a játszótérre amíg anya csinálja az ebédet, mert az időjárásban a tévében azt mondták, ma bármikor eshet... Elvittük a szelektívbe előbb a flakonokat és papírokat, aztán a kis játszóra mentünk és vittünk állatokat és homokozó cuccokat. Kicsit később a Kati mama arra sétált a Dömével és lehozta a ping-pong labda kilövős-elkapós játékot, amit mások is kipróbálhattak a téren és mindenkinek tetszett. Majdnem délig lent maradhattunk, mert szuper idő volt. Az ebéd is jó volt: én rántott halacskát kaptam, anyáék pedig rakott káposztát ettek (olyat én nem kértem...), aztán mentem az ágyamba, de persze semmit nem aludtam, mert reggel jól kialudtam magam. Amikor végre kijöhettem a szobámból, ettem egy joghurtot és ismét apa vitt le a játszótérre, mert anya az ovis papírokat csinálta, bringázni meg nem indultunk el, mert nagyon be volt borulva és apa szerint jön a vihar és akkor nem jó bringázni... Hát ehhez képest egy ideje lent voltunk már, amikor elkezdett esni az eső, de mire összeszedtük a játékaimat, el is állt. Aztán megint csepergett később, de megint mire elindultunk volna, már el is állt. Többször nem tréfálkozott velünk... Lejöttek viszont a Ricsiék és vele sokat tudtam csúszdázni, hintázni és homokozni.
A híradóra azért feljöttünk és sajnos sikerült megtudni, hogy apának hol húzódik az "ingerküszöbe", ugyanis hiába szólt, hogy ne menjek közelebb a vasalóhoz, én csakazértis teszteltem: na be is zavart apa a szobámba és az egész híradó alatt ott kellett maradnom! Utána azért játszott még velem apa állat-etetőset és a fürdés után még egy kis fagyit is kaphattam lefekvés előtt. :)

1494.nap

Az oviban ma délelőtt gyereknapi verseny-játékok voltak (például egy zeneszám alatt ki tud a legmagasabb várat építeni kockákból), aztán kimentünk az udvarra, köszöntem anyának is és fűnyíróztam és futkároztam. Az ebéd fincsi volt: spárga-krém leves pirított zsemlekockákkal és rizses husi, és süti. Ebéd után pedig jött értem az Ani és mentünk a Kati mamához aludni. Már ott volt a Boti és az Anna. Ébredés után pedig négyesben elmentünk az Arany ovihoz, mert ott is gyereknapi mulatság volt és rengeteget ugrálóvárazhattam, egészen addig amíg el nem kezdtem homokot szórni a várba, mert akkor anya megharagudott és hazahozott. Nem sokkal később apa is hazaért és mentünk vásárolni a teszkóba. Két csoportra váltunk szét: anya az ovinak vásárolt, mi apával pedig itthonra. Mi nyertünk, mert a mi kocsink színültig megtelt, mire anya is végzett :) Apa fizetett és már jöttünk is haza és itthon a vacsi után már menni is kellett fürdeni és aztán aludni, mert már este lett közben...

1493.nap

Reggel apa bevitt az oviba és ma végre ki tudtunk menni délelőtt az udvarra, mert kivételesen nem esett az eső, hanem sütött a nap. És ez még mind semmi, mert ma légvárat hoztak az udvarra és lehetett jó sokat ugrálni! Klassz volt!
Az ebéd is jó volt: milánói, amit szeretek... Ebéd után pedig jött értem anya és már indultunk is az állatkertbe, csak még a Mamához felmentünk pisilni és ott találkoztunk az Anival és a Botival is. Metróval mentünk sokat (kicsit hangos volt), aztán mozgólépcsőztünk és a földalatti vitt minket a Városligetig, az Állatkertig. Elsőnek a pingvinek felé mentünk, és onnan a fókákhoz, ahol szerencsére épp etetés és fóka-show volt: labdáztak és mutatványokat csináltak a fókák (amikor tovább indulunk, akkor hisztiztem az Aninak, de vége lett a show-nak mire visszaértünk...). Megnéztünk még jópár állatot és kétszer is bementünk a 3D-s moziba, ami irtó érdekes ám! Az Ani vett nekem olyan szuper fagyit, ami sok-sok kis golyóból van, na az aztán fincsi volt! Utána még a kisállat simogatóba is bementünk kiskecskéket simizni, innen pedig a pónilovakhoz mentünk és a Botival mind a ketten felülhettünk egy nem is olyan kicsi, de nagyon aranyos lovacskára. Még itt is volt simogató, de a bácsi már szólt nekünk, hogy záróra, úgyhogy indulni kellett haza. Mire hazaértünk, mindenki irtó fáradt volt már (én is) és apa persze már várt minket. Kicsit játszottam vele, aztán anya és apa csináltak vacsorát, ami megettem és már kezdődött is a széf, ami közben elmentem fürdeni, hogy amire jönnek a széfek a számokkal (a számok a lényeg!), addigra kész legyünk. Viszont ma korábban kellett aludni menni, de nem is baj, mert irtó álmos és fáradt vagyok...

1492.nap - ismét egy hónappal idősebb lettem... és évzáró volt az oviban!

Címkék: ovi évzáró

Reggel ismét apa vitt oviba és ma is az évzárót gyakoroltuk délelőtt. Sajnos ez a fránya eső állandóan akkor ered el, amikor már talán ki tudnánk menni az udvarra - de így mégse tudunk... Az ebéd ma nem volt valami nagy szám, egy kis krumplilevest és a főzelék mellé adott husit ettem, nomeg persze a buktát :) aztán mentem aludni egy nagyot. Ébredés és uzsonna után szép ruhába átöltözött mindenki és átmentünk az ötös csoportba, mert a miénket átrendezték a dadus nénik az évzáró miatt. Közben megnéztem két könyvet és már indultunk is vissza a csoportunkba, mert kezdtük a műsort! Én nagyon élveztem, végig játszottam, énekeltem és mondókáztam az egész műsort és a versemet végül egyedül kellett elmondanom, mert a másik Milán beteg lett, de így is szép hangosan el tudtam szavalni! Aztán még folytatódott az előadásunk és nagyon sok tapsot kaptunk a szüleinktől! Mindenkinek tetszett a műsorunk és a végén az óvónéniknek és dadus néniknek adtunk egy-egy ajándékot is, aztán még beugrottunk a közértbe holnapra útravalót venni (délután megyünk az Állatkertbe!). Itthon átöltöztünk és egy halom állattal felszerelkezve lementünk a kis játszótérre, ahol estig maradhattunk (megint megijesztett minket az eső, ezért hazajöttünk). Itthon ettem egy kis vacsorát, játszottam apával memóriásat és megnéztünk videóról az évzárót, aztán  mentem fürdeni és aludni, mert már későre járt...

1491.nap

Reggel apával mentünk oviba és vittünk egy nagy kosár gyümölcsöt, mert ma én voltam a gyümölcsnapos. Később ettünk is belőle - én főleg a magnélküli szőlőből. Délelőtt gyakoroltuk az évzárót, de az udvarra nem tudtunk kimenni, mert eleredt az eső (a kettes csoport kiment, de aztán futhattak is vissza :) ). Ebéd után ma is jött értem a Kati mama és nála aludhattam, és ébredés és uzsonna után jött anya a Noémivel. Kicsit később elsétáltunk a Dédiék felé a Dömét megsétáltatva és az ottani játszótéren is voltunk picit, aztán bementünk egy kis tornaterembe, ahol megnéztük, hogy mi is az a "Kalimpa torna"? Nekem tetszett, mert érdekes játékokat mutatott a néni, úgyhogy ott maradtunk végig. Kint pedig már várt minket apa és verseny volt hazáig, a kis játszóig: mi gyalog - apa autóval. Mégis mi nyertünk! A játszótéren még egész sokat játszottam, csak hirtelen elkezdett beborulni az ég, úgyhogy inkább hazajöttünk, mielőtt ma is jönne a vihar!
Itthon memóriáztam anyával, aztán vacsoráztunk, mentem fürdeni, és lefekvés előtt még báboztam apának.

1490.nap

Délelőtt átmentünk a bringákért a Mamához, apa felfújta és beolajozta őket, aztán elmentünk a Wekerlére egy nagyot bringázni. Én végig nézelődtem, és persze főleg a házszámokat nézegettem, de megnéztünk pár új terecskét is, amiket mostanában újítottak fel és még szépek... Visszafelé még beugrottunk a kis játszóra is, de én mondtam, hogy már éhes vagyok, így aztán mentünk is fel a Mamához ebédelni. Már kész is volt épp a finom sült husi, úgyhogy a levest kihagytam és inkább jó sok husit ettem és sok rizst, meg uborkát.
Evés után hazajöttünk és aludtam egy jót. Uzsonna után pedig lementünk anyával a kis játszóra, ahová most állatokat vittem le és azokkal játszottunk. Az Odiék is odajöttek néha játszani és anyával pedig építettünk neki karámot  a homokból, meg medencét a delfinnek. Jó sokáig lent maradtunk és amikor hazaértünk apa csinált vacsorát és hármasban megvacsoráztunk (eperkrémlevest is csinált apa amíg lent voltunk a játszótéren, de én azt nem kértem, hanem húslevest és után rántott padlizsánt és májat, sült krumplival). Fürdés előtt és után kicsit memóriáztam apával és mindkétszer döntetlen lett, ugyanannyit találtunk meg mindketten.
Épp mentem már aludni, amikor nagy villámlás és mennydörgés kerekedett, de apa megnyugtatott, hogy van a házunk villámhárító, és nem kell félni...