6403.nap - 2023-11-05

2023-11-05_11-12-34_20231105_111233.jpgTíz előtt keltem, reggeliztem két oreo-s fánkot, aztán apával Geoguessr-eztünk egyet és indultunk  Újpestre a Klári mamához. Már nagyban készült  a finom ebéd, apa kuktáskodott kicsit a mamának és elkezdte sütni a húsokat a légkeveréses sütőben.
Ebéd után az utazásokról beszélgettünk és megmutattuk az Isztambuli fotókat közben.
Hazafelé menet bementünk apával az Interspárba bevásárolni, kellett otthonra üdítő, derelye, nudli, nutella, ilyesmi.
Délután még tanulnom is kellett törit, mert 4-5 oldalt még tudnom kell holnapra, és pont azokat az anyagokat, amiket nem kedvelek...
Este pedig Forma1 Brazil futam volt.

6402.nap - 2023-11-04

2023-11-04_18-59-52_img_2182.JPGHétkor keltem én is amikor a Dóri haza indult, de aztán még visszaaludtam úgy tízig. Reggeliztem, és írtam apának, hogy jöhet értem. Ő hamar itt is volt, és indultunk Gyömrőre, de kis kitérővel, mert elvittük a Kati mamát és anyát a temetőbe.
Apánál kicsit telefonozta, aztán megnéztük a múlt heti Forma1 Mexikói versenyt és közben ebédeltünk (apa sütött egy nagy lasagne-t), aztán a mai élő sprint-kvalifikációt is és délután kimentünk a kertbe labdázni. Kicsit még nedves volt a fű, így csúszkáltunk, de így is jót játszottunk.
Miután bejöttünk, nekiláttam törit tanulni és gyakoroltam az esszé írást is, aztán kezdődött a Forma1 sprint futam, ami után elkezdtem egy Voice korábbi adást felvételről megnézni és apa sütött vacsorára mini kakaós csigákat.

6401.nap - 2023-11-03

Címkék: Repülés Törökország

2023-11-03_11-34-44_20231103_113443.jpgFél nyolckor keltem, és nyolcra már mindenki elkészült, ugyanis sajnos ma volt az Isztambuli kirándulásunk utolsó napja, indultunk haza. Apa keresett egy olyan útvonalat a reptérre, ami csak metróval (igaz hárommal) volt teljesíthető, mert itt a busz közlekedés enyhén szólva kiszámíthatatlan és most igazán nem lett volna jó ha késünk... Így is az volt, hogy a reptérre ugyan a gép indulása előtt két órával kiértünk, de két utasellenőrzésen kellett átesni és a wizzair pultnál is sorba kellett állni a beszállókártyáért, mert itt csak papír alapú van, mindenkinek. Ráadásul hatalmas ez  a reptér és a mi gépünk az F13B (!) kaputól indult, így csak az negyed óra volt, mozgójárdákkal, hogy oda eljussunk... Nem is kellett várnunk, vettünk vizeket, péksütiket reggelinek, és gyakorlatilag már mehettünk is a kapuhoz és a gépbe már szállhattunk is be. Egész pontosan indultunk és érkeztünk, a levegőben volt egy ideig némi légörvény, de nem vészes. A reptérről szokás szerint a 200E hozott be a KÖKI-höz, ott elköszöntünk a Krisztiéktől és mi hárman a BurgerKingben ettünk ebédet, aztán még hazafelé beugrottam a Spárba zsemléért és sonkáért, hogy majd legyen a tojásrántottához. Közben írogattam persze a Dórinak, ugyanis ő átjött délután és ma itt aludt (igaz most apás hétvége van, de megbeszéltem anyával és apával, hogy csak szombaton megyek apához).

6400.nap - 2023-11-02

Címkék: Törökország

2023-11-02_13-07-04_20231102_130703.jpgNyolc után keltünk ma is, és mikor mindenki elkészült, elindultunk ma is a városba. A főúton beültünk egy nagyon klassz étterembe reggelizni és minden szuper finom volt. Innen az első úticél a Hagia Szophia volt, de irtó nagy volt a sor, és nem is haladt, úgyhogy a közeli Elsüllyedt Palotába mentünk le inkább. Mire kijöttünk már fele akkora volt a sor, így beálltunk és egész hamar bejutottunk a Hagia Szophia-ba. Szép és nagy templom (zokniban kell bent lenni, de puha és tiszta szőnyeg van mindenhol). A Kék mecsetnek csak az udvara látogatható, és onnan a Nagy Bazár felé vettük az irányt, ahol jó sokat bóklásztunk, vettünk is mindenfélét. A sok cuccal elindultunk a szállodába de az utcánkban is rengeteg táskás bolt van, itt még vett egy hátizsákot az Annának a Kriszti, legalább lesz miben hazavinni a vásárfiát... Nagy mázlink volt, mert egész eddig nem esett és pár lépésre a szállodától kezdett zuhogni. Mikor elállt az eső, elmentünk a közeli éttermekhez vacsorázni és itt is pont oda értünk amikor leszakadt az ég. Amúgy elég sok itt a macska, és most is odajött egy hozzánk, sőt a vacsi végén az egyik macska felugrott a Boti ölébe és ott elaludt! Még az elmaradhatatlan helyi zenekar se ébresztette fel (az mondjuk apa elismerését se...)

6399.nap - 2023-11-01

Címkék: Törökország

2023-11-01_17-35-50_20231101_173550.jpgKilenc előtt kopogott át apa, hogy készülődjünk, mert indulunk a mai városnéző programra. Egy jó kis sétával a Kék mecset és a Hagia Szophia mellett egy szép és érdekes parkon keresztül a Boszporuszhoz lyukadtunk ki, ahonnan lehet látni Ázsiát is. Innen villamossal mentünk a megbeszélt találkozási pontra ahová a Kriszti és Anna is jött a reptérről. Mikor megérkeztek és együtt volt a csapat, egy földalatti sikló vasúttal felmentünk a Taksim térre ahol ettünk kebabot és visszamentünk a kikötőhöz ahonnan hajóval átmentünk az Ázsiai oldalra. Egy új kontinens, ahol még nem jártunk! Délután kb ötig bóklásztunk a környéken és persze hajóval jöttünk vissza Európába :) Visszafelé is villamossal mentünk a bazárig, ahonnan lesétáltunk az éttermekhez. Egy halas étteremben vacsoráztunk, a hal finom volt, az élő zene már kevésbé...

6398.nap - 2023-10-31

Címkék: Repülés Törökország

2023-10-31_11-46-18_20231031_114618.jpgMa is jó korán keltünk - fél ötkor! - ugyanis 5 előtt már itt volt apa és a Kriszti a Botival és indultunk a reptérre. Most kivételesen a Botival kiegeszülve négyesben mentünk Isztambulba és a Kriszti és Anna duó majd holnap jön utánunk. A repülőn az első sorban ültünk és nagyon hamar oda is értünk. A metró is gyorsan beért a városba de aztán a busz már nagyon sokáig tekergett mire a Galata toronyhoz értünk. Innen lesétáltunk majdnem az öbölig és egy kis sarki kebabosnál ebédelünk. Finom volt! Villamossal mentünk tovább a nagy bazárig mert onnan nem messze van a szálloda. Lepakoltunk és vissza mentünk a bazárba sétálni és ingyen édességeket kóstolni :) Este lett már mire visszatértünk a szállodába. Jól elfáradtunk...

6397.nap - 2023-10-30

2023-10-30_19-17-18_20231030_191718.jpgReggel nyolckor falfúrásra ébredtünk, pedig még tudtam volna aludni...
Na mindegy, reggelire rózsaszínű palacsintát sütöttünk (piros ételfestékkel), és finn mogyorós fehércsokit tettem bele, ez így elég ütős volt...
Délelőtt Geoguessr-ezgettünk, beszélgettünk a Dórival, elmeséltem neki a Finn élményeimet.
Délután megnéztem pár Survivor epizódot, amikről lemaradtam és anya hazajött a munkából, de aztán ment kórusra. Hat után jött apa is és hármasban is Geoguessr-eztünk, majd apa ment haza, én pedig még elküldtem neki egy listát, hogy miket töltsön le és hozzon el holnap, hogy az úton is tudjak sorozatokat nézni, aztán tévéztünk még Dórival estig.