6375.nap - 2023-10-08

2023-10-08_11-59-13_img_2126.JPGMa addig aludhattam amíg csak akarok - és én ezt ki is használtam, úgyhogy jóval tizenegy után keltem csak fel :)
Emiatt együtt ettem ugyan apával, de én reggelit (tegnap vettünk oreo-s fánkokat) , apa pedig már ebédet... és közben megnéztük felvételről a tegnap esti Forma1 sprintfutamot, mert este más műsorokat néztünk ahogy tegnap írtam is.
Utána leültünk matekozni (nem is kellett kérni, magamtól!) és újabb két feladat-típust átnéztünk konkrét példával, és még Geoguessr-eztünk is pár feladatsort. Hogy ne csak bent üljünk, kimentünk a kertbe labdázni. Igaz kicsit fújt a szél, de nem volt rossz idő. Utána pedig indultunk haza, és itthon elkezdtem rögtön megnézni a tegnapelőtti Nyerő párost.

6374.nap - 2023-10-07

2023-10-07_17-40-20_img_2122.JPGTíz után keltett apa, ettem egy tejberizst, elkészülődtem és már indultunk is Újpestre  a Mamáékhoz, ugyanis kivételesen most szombaton ebédeltünk ott, mert a Peti holnap már megy vissza Németbe. Az ebéd elvileg marhapörkölt volt galuskával, de nekem a Mama csinált tojásos galuskát. Ebéd után apáék még beszélgettek, aztán indultunk vissza Gyömrőre, de még beugrottunk Maglódon az Auchanba venni pár apróságot de leginkább a gyógyszertárban orrspray-t és ACC-t, mert még kicsit köhögök.
Hazaérve előbb megnéztük a Forma1 sprintkvalifikációt, aztán kimentünk a kertbe labdázni. Utána leültünk tanulni: a számítógépen három digitális kulltúra (ami az informatika tulképp) feladatot segített apa megcsinálni (ketten jobban haladtunk, mintha egyedül kellene rájönnöm mindenre az excelben), aztán pár matek szorgalmi feladatot csináltam meg, apa ebben is segített.
Este tévéztem, mert végre elkezdődött az Ázsia Express és rögtön utána meg jött a Sztárban sztár leszel...

6373.nap - 2023-10-06

2023-10-06_20-38-55_img_2115.JPGReggel korán keltem, mert nulladik óránk is volt, digitális kultúra, aztán töri jött (átlagos óra lett volna, a gyarmatosítás, de bejött egy darázs és az eléggé zavart persze). Média gyakorlaton ma is fotóztunk egy profi megvilágító berendezéssel gyakorolhattunk. Tesin röpiztünk végre, aztán matek jött és ismét bejött egy darázs, csak hogy engem idegesítsen, végül egy angol jött és ma is kevesen voltak, így a többiek ma sem írták meg a dolgozatot (amiből én már lefeletem).  Elvileg ennyi lett volna, de megbeszéltem napközben az olasz tanárnővel, hogy ma bepótolnám a dolgozatot a hetedik órában (miközben másoknak a tanárnő a kémia faktot tartotta) . Elég nehéz volt, de elég kevés feladat volt csak, nagyon hamar végeztem is és mehettem haza. Közben írtam anyának, hogy kezdheti sütni ebédre a kakaós csigákat, mert most csak kicsit voltam éhes még. Apa is megérkezett mire én, úgyhogy ebéd után indulhattunk is hozzá Gyömrőre. Itt megnéztem a korábbi Séfek séfe epizódot, aztán kimentünk labdázni a kertbe. Visszaérve még Geoguessr-eztünk, Wii-ztünk és később a Forma-1 időmérő után tévéztem: a tegnapi Nyerő páros után élőben a Survivort néztem.

6372.nap - 2023-10-05

2023-10-05_17-33-21_20231005_173321.jpgKelhettem kicsit később, mert  az első óránk, a töri 9-kor volt, a mai téma: kelet-Európa a XIX. században. Utána dupla olasz jött, és 3 fős csapatokban versenyeztünk, de 11-en voltunk, ezért én a Sam-el ketten vállaltuk, és végül mi nyertünk, és kaptunk érte egy-egy "pluszt", amiből majd ötöst lehet szerezni. A dupla angolon is kevesen voltunk, mert a töri faktosok a parlamentben voltak, így nem írtuk meg a szódolgozatot. Viszont aki akart, az felelhetett és én annyit tanultam mára, hogy vállaltam és minden szót tudtam - sima ötös :)
Suliból egyenesen hazajöttem, ebédeltem, és közben a tegnapi Nyerő párost néztem meg. Utána a KÖKI-ben találkoztam a Dóriékkal mert ők ott voltak vásárolni, így én is bementem még a kínaiba, és megnéztük a tetőről a kilátást, aztán mentünk hozzájuk és később ott vacsoráztunk és este kilenckor haza jöttem.

6371.nap - 2023-10-04

2023-10-04_15-33-36_20231004_153336.jpgMa mentem suliba, mert jól voltam. Nulladik ofő után tesi jött, kidobósoztunk és sok erősítő gyakorlat is volt. Dupla matekon el lett halasztva hétfőre a dolgozat és kaptunk gyakorló feladatsorokat (jó sokat!), olyanokat,mint amilyenek a dolgozatban lesznek. Magyaron csapatfeladat volt, a múlt órán már elkezdték a feladatot a többiek, így legalább nem sok mindenről maradtam le. Magyarból is lesz hamarosan dolgozat.. hurrá. Digitális kultúrán egy kompetenciát írtunk (apa biztos jobban megírta volna, főleg az informatikai fogalmakat...). Föci fakton még a vulkanizmus a téma és abból is írni fogunk szintfelmérőt jövő héten...
Suli után hazajöttem, ebédeltem, angolt tanultam és amikor írt a Dóri, hogy ő is hazaért, akkor bringára pattantam és áttekertem hozzájuk. Estig ott voltam és kilenckor hazabicikliztem.

6370.nap - 2023-10-03

2023-10-03_17-10-20_20231003_171020.jpgHajnalban arra ébredtem, hogy szörnyen fáj a torkom :(  Felkeltettem anyát, aki keresett fájdalomcsillapítót és TantumVerdét, bevettem illetve befújtam ezeket, és ez bevált, mert reggelig vissza tudtam aludni, aztán anya amikor indult még megmérte a lázam (nem volt) és még akkor is vissza tudtam aludni, úgyhogy jól kialudtam magam és tíz körül már alig fájt a torkom, úgyhogy tudtam reggelizni is tojásrántottát, aztán a tévé előtt pihengettem pár órát.
Mikor anya hazaért csinált tejbegrízt és teát és ettől már tényleg meg is gyógyultam, egész elmúlt a torokfájás.
Nekiláttam angolt tanulni, mert mikor jött apa a munkából, neki fel is mondtam az addig megtanult szavakat. Utána megcsináltuk a matek házit (megint volt egy ravasz feladat, de apa rávezetett a megoldásra), és még Geoguessr-eztünk is egy sikereset, aztán ő ment haza, én pedig még picit tanultam és este tévéztem.

6369.nap - 2023-10-02

2023-10-02_20-36-10_20231002_203609.jpgDupla magyarral kezdtünk, a Csongor és tünde első felvonását elemeztük, matekon kiderült, hogy pénteken írjuk a dolgozatot majd, és a házit ismét én írtam fel a táblára , pont a legnehezebbet, de emlékeztem ahogy apával megoldottuk és kiderült, hogy csak a mi megoldásunk volt jó, szóval két "aláírást" is kaptam érte :) Tesin elvileg röpiztünk, de ha leesett a labda, akkor az egész osztálynak guggolni, vagy fekvőtámaszozni kellett! Utána angol jött és kiosztották a dolgozatot: négyes lett, de kevésen múlt, hogy nem lett ötös mert, az esszé az enyém lett a legjobb az osztályból, a tanárúr szerint is nagy jó lett. Törin még nem tudjuk hányas lett a dolgozat, mentünk tovább a XIX. századi európával. Föci fakton továbbra is a vulkanizmusról és a földrengésről tanulunk és vicces, hogy a példában Hawaii lett emlegetve, és az Anita most pont ott nyaral :))
Egy órát kénytelenek voltunk az udvaron röpizni a labdámmal, mert a nyolcadik órában sport-szakkör volt, amin szintén röpi van. Innen a Dórival együtt jöttem haza, ebédeltünk, és ő nyolc után ment haza.