6347.nap - 2023-09-10

2023-09-10_12-41-23_20230910_124123.jpgMagamtól keltem kilenckor, ez azért is volt jó, mert reggelizés után még ki tudtam csábítani apát a kertbe labdázni (igaz még nedves volt minden a harmattól , ami nehezített), és még utána tudtunk Geoguessr-ezni is, és így is időben Újpestre értünk a Klári mamához. Korábban mentünk, mert apa kuktáskodott a Mama utasításai szerint az ebédkészítésnél, mert még mindig fáj a válla sajnos. Az ebéd finom húsleves és rántott hús volt kukoricás rizzsel. Az emlékezetes pillanat volt, amikor a mama egy kis borsot akart szórni a levesébe, de leesett a borsszóró kupakja és az egész üveggel beleborult a levesbe! Brutál borsszag lett hirtelen és persze ki kellett önteni azt a tányér levest, mert fekete lett a sok borstól :)
Ebéd után megtaláltam a régi firka füzetemet és nosztalgiából beleolvasgattam... ez jó régóta itt van!
Aztán lassan indultunk haza, illetve csak lepakoltunk és mentem is tovább apával az Interspárba bevásárolni (tojást, sonkát a reggelikhez, meg üdítőket, mirelit nudlit, kakaós csigát, tésztákat , ilyesmit).
Délután pedig letöltöttem és megnéztem a tegnapi Sztárban sztár leszel epizódot, mert a Voice-al egy időben adták.

6346.nap - 2023-09-09

2023-09-09_10-54-13_img_2092.JPGTíz körül keltem, reggeliztem, aztán leültünk apával a gép elé és megnéztük a Finn Jyväskylä -i utazás részleteit, az iskola honlapját, egy interjút egy tanárnővel, a tavasszal ott járt másik magyar diákcsapat beszámolóját és a Hostel honlapját is. Nagyon jónak tűnik minden, szép a szállás és az iskola is.
Ebédig Geoguessr-eztünk apával és elkezdtem a Duolingóban finnül tanulni :)
Az ebéd rántott camambert falatkák voltak, mert az rég volt, aztán ebéd után a tanulás jött: megírtuk a matek házit, megtanultam az olasz és az angol leckét, mind a kettőből szavakat kellett (jó sokat) megtanulni jövő hétre.
Tanulás után wii-ztünk és öt után kimentünk ma is labdázni a kertbe, amíg megint nem jöttek a szúnyogok és kezdtek csipkedni minket... A házba visszaérve telefonozgattam és este a The Voice -t néztem, közben vacsiztam (négysajtos pizzát és macaron-t).

6345.nap - 2023-09-08

2023-09-08_18-45-05_20230908_184504.jpgNulladik óra is volt ma, és valahogy egyetlen percet késtem a digitális kultúráról, hűha... Most működött a laptop, úgyhogy előbb a múltkori feladatot kellett megcsinálnunk és persze így a mai feladattal jól lemaradtunk (ami kicsit igazságtalan, mert a laptop volt rossz...). Törin március 15-ről volt szó , aztán média gyak. jött az új tanárral, aki elmondta, hogy mire számítsunk az évben és egész jól hangzik, lesznek majd meghívott vendégek is. Tesin kicsit röpiztünk, aztán métáztunk az udvaron (a röpi jobb azért). Matek után angol zárta a napot és Kahoot-oztunk, ami kicsit lazább legalább az utolsó órában.
Hazaérve apa már otthon volt, úgyhogy tudtunk indulni ebédelni rögtön a Kökibe. A BurgerKonyhában ettünk, én két hotdogot, aztán még beugrottunk a gyógyszertárba allergia gyógyszerért és az OBI-ba darázsirtóért Gyömrőre.
No és a legjobb a mai napban útközben történt: kaptam egy emailt, hogy elfogadták a pályázatomat a Finnországi Erasmus+ jelentkezésemre, így mehetek októberben! Az egész évfolyamból csak 11 diák mehet, szóval nagy dolog, hogy bekerültem a csapatba! Gyömrőre érve gyorsan el is olvastuk a programot és beküldtük az adatlapomat, aztán Geoguessr-eztünk és hogy kicsit sportoljunk, kimentünk labdázni a kertbe. Amikor jöttek a szúnyogok is, akkor inkább bejöttünk előlük, estig még telefonozgattam és este megnéztük az új Pixar animációs filmet.

6344.nap - 2023-09-07

2023-09-07_21-35-07_20230907_213506_1.jpgMa nyelvi nap volt,
Kilencre kellett menni és törivel kezdtünk, és mivel új tanárunk van (aki a föci fakt tanár is) és a középiskolában először: értem a törit és elég volt délután egyszer átolvasni és már meg is tanultam! Na és a nyelvek: dupla olasz jött, de két különböző teremben, szóval az első óra után át kell menni kettővel arrébb... Most pont olyat tanultunk, amit már vettem a Duolingóval, és azért így sokkal könnyebb :) A második órán egy olaszos nyelvi társassal játszottunk.
Végül dupla angol jött és végre praktikus szavakat és kifejezéseket vettünk, de elég nehéz két olasz után átállni az angolra...
Ma nem volt sportkör sem, így jöttem haza a Dórival együtt. Itthon ebédeltünk, mégpedig frittaten-suppét, amit a Dóri még sose evett, de ízlett neki :)
Aztán ő ment haza, én pedig fél ötre a fogszabályzásra és onnan egyből a Dóriékhoz mentem.
Csak kilencig maradtam, mert holnap azért suli és ráadásul Szerbia-Magyarország meccs kezdődött ...

6343.nap - 2023-09-06

2023-09-06_19-24-28_20230906_192428.jpgAz ébresztő előtt 5 perccel ébredtem, pedig nulladik órára kellett menni, ami mondjuk ofő volt, nem volt gond ha kicsit még álmos az ember... A tesi kicsit felébresztett, mert kidobósoztunk, bár ezt most annyira nem élveztem, mert kikaptunk. A dupla matek viszont elég fárasztó volt, utána még a magyar is szinte felüdülés volt. Digit-kulton a szarabbik teremben voltunk, ahol ki kell törni a nyakunkat, hogy lássuk a kivetítőt, és a laptop is rossz volt, amihez kerültem, mert nem érte el az internetet és így nehéz lett volna onnan letölteni a feladatokat... Na viszont utána az első (és rögtön dupla) földrajz fakultációnk jött és ez egy szuper óra volt, a tanárúr jól meséli el az anyagot (még érdekelt is, a csillagászatról volt szó és a bolygók érdekesek).
Suliból jöttem haza, ebédeltem, tévéztem és nekiláttam megtanulni holnapra a törit, amit fel is mondtam aztán anyának. Még megnéztem egy Forma3 versenyt, Duolingóztam és közben jött apa, így elsőnek a matek és a digit-kult házit csináltuk meg, csak utána játszottunk a Geoguessr-el.

6342.nap - 2023-09-05

2023-09-05_21-51-45_20230905_215145.jpgJó napom volt összességében:
Elég volt nyolckor kelni, mert kilenckor volt az első óra, a Mátéval találkoztam a suli előtt. Olasszal kezdtünk, és olaszul el kellett mesélni mi volt nyáron. Dupla média: a tanárnőt 'sokkolták' a tavalyi évben leadott kritikák, ezen sopánkodott az első órában, a második órában egy film végét néztük meg és erről beszélgettünk. Magyaron már elkezdtük az idei anyagot (a romantikát vesszük). A többség mehetett haza, de nekem és még pár osztálytársamnak dupla olasz fakt jött, kitöltöttünk egy kérdőívet és beszélgettünk hogy mik a jövőbeli tervek és hogy mi érettségizni szeretnénk olaszból, szóval van két év felfejlődni... Amúgy egész jó ez a fakultációs tankönyv, sok párbeszédes életszerű feladat van benne.
Suli után ma a Dórihoz mentem, a buszon együtt mentem egy darabig a Levivel és tudtunk beszélgetni kicsit és onnan este jöttem haza tízre.

6341.nap - 2023-09-04

2023-09-04_18-22-43_20230904_182242.jpgAz első tanítási nap rögtön egy nulladik és első óra dupla magyarral indult, de összevontan, hogy 20 perccel később kezdhessünk. Ma még csak ismételtünk és Kahoot-oztunk, de lehet, hogy majd később ez így szünet nélkül fárasztó lesz... Matekon új tanárom van, aki kedves, de elég szigorú is úgy látom, és állítólag elég erősen fogunk haladni az anyaggal, hogy az érettségire alaposan felkészüljünk. Pihenésképp jött egy tesi, amin kint voltunk az udvaron és közben a Dóri nem érezte jól magát és hazakéredzkedett. Egy angol és egy töri jött még, töriből is új tanárral ismerkedhettünk meg, aki - hasonlóan a matekhoz, szigorúnak tűnik, és nála is gyorsan kell jegyzetelni, mint eddig a bioszon...
Suliból jöttem haza, ebédeltem és tévéztem, angolt tanultam és mivel közben megjött anya, neki fel is tudtam mondani az angolt, mert csak szavakat kell tanulni (mondjuk jó sokat). Aztán anya ment kórusra, de jött apa és együtt megírtuk online a Finn cserediák programra a jelentkezési lapomat.
Utána Geoguessr-eztünk és apa sütött nekem vacsorára sonkás tojásrántottát, aztán ő indult haza én pedig a Séfek-séfét néztem este a tévében.