6179.nap - 2023-03-26

2023-03-26_12-17-23_20230326_121723.pngTízkor keltem (nyári időszámítás szerint, mert éjjel óraátállítás volt és egy órával kevesebbet alhattam), reggeliztem és apával játszottunk egy nagyon szoros MarioKart versenyt, aztán indultunk Újpestre.
A Klári mama már nagyban készítette az ebédet, ami paradicsomleves volt és nekik pörkölt nokedlivel, de nekem a nokedli ürügyén tojásos nokedli, méghozzá Gyömrői bio-tojásból, amit apa hozott a kollégájától :)
Ebéd után beszélgettünk még és újra megnéztük a Vár-béli kirándulásunk képeit a Mamával, mert meséltem neki, hogy az osztállyal is voltunk fent a napokban.
Utána indultunk haza, és apa segített nekünk asztalt foglalni, ugyanis az egyik karácsonyi ajándékom anyától egy kétszemélyes ebéd vagy vacsora vele és én az Aragvi grúz éttermet választottam.
Délután még sajnos bioszt is kellett tanulnom, mert ugyan nem jövő héten lesz a dolgozat, megint hatalmas a megtanulandó anyag és kisebb napi adagokban legalább van esélyem megtanulni...

6178.nap - 2023-03-25

2023-03-25_14-46-20_img_1973.pngTíz körül keltem, reggeliztem és délelőtt apával játszottam és telefonozgattam.
Ebédre apa készített rántott camambert falatkákat rizzsel és áfonyával, délután pedig nekiláttam bioszt tanulni, amit apa ki is kérdezett, és olasz házit írni (egy hosszabb fogalmazást kellett írni).
Tanulás után játszottunk apával az XBox-ommal, és hatkor meccset néztem, az Izrael-Koszovót. A meccs után telefonozgattam, és megint csak apával játszottunk a wii-vel, este pedig ismét meccs volt a tévében, a Spanyol-Norvég EB selejtező volt. Közben vacsira sütött nekem apa mini kakaós csigákat ;)

6177.nap - 2023-03-24

2023-03-24_19-57-05_img_1956.pngA nulladik óra angol ismét nem túl hasznos, mert megint öten voltunk csak és persze gyakoroltunk, de így nincs sok értelme. Magyaron csapatfeladatok voltak a Faustal kapcsolatban,de  a mi csapatunkra már nem jutott idő, mert a többiek sokat beszéltek. Utána fizika jött és megkaptuk a dogákat, hát ez a dolgozat amit nem online írtunk, ez olyan is lett, mindenkinek elég gyászos, engem is beleértve sajnos (15 pont a negyvenből, ami egy egyest ért), majd a következőre jobban fel kell készülni... A dupla olasz legalább jól ment, írtunk négy próba-tesztet, amik a dolgozatra felkészítők voltak és elég jól mentek. Kémia jött, és le kellett mennünk az elsőre, mert a fél iskolában nem volt áram, de az elsőn épp igen és ketten mára előadással készültek, amihez kellett kivetítő. Kicsit még haladtunk utána tovább az anyaggal.
Suliból jöttem haza és cseteltünk apával, hogy találkozzunk a KÖKI-ben és ebédeljünk ott (a kínaiban ettem bundázott rákot), és még bevásároltunk a Tesco-ban otthonra, amit hazavittünk és indultunk Gyömrőre.
Délután telefonozgattam, és apával játszottunk a Wii-n, este pedig a Franciaország-Hollandia meccset néztem.

6176.nap - 2023-03-23

2023-03-23_19-05-52_20230323_190552.pngMa tanulmányi kirándulás volt!
Az első három óra ugyan meg volt tartva, de táska nem kellett, mert médiagyakorlat és két tesi volt (kosárlabda alapokat gyakoroltunk és játszottunk).
Utána indult az osztály együtt busszal budára és felsétáltunk a várba. Megnéztük várat és körbesétáltunk, így  például a Mátyás templomot, a Halászbástyát, és az őrségváltást is megnéztük. Persze közben a Porkoláb tanárúr (a töri tanár) meg- megállt és mesélt hosszasan róluk. Jó két órás séta volt ez, elfáradtunk piszkosul (két tesi után...), és a Mária Magdolna templom volt az utolsó állomás, onnan lehetett menni haza, de én a barátaimmal elmentem a Jászai Mari téri mekibe ebédelni előbb, mert már nagyon éhesek voltunk. Metróval jöttünk haza és fogmosás után mentem fogszabályzásra. Ma mintát vettek az alsó fogsoromról és amikor betette a gumikat a fogaim közé, az eléggé fájt is.
Hazaérve leginkább pihengettem, mert fárasztó napom volt...

6175.nap - 2023-03-22

2023-03-22_17-35-26_20230322_173526.pngNem a kedvencem volt a mai nap:
Első óra tesi volt, na jó, ez még ok volt, laza játékok, kidobós ilyesmi. De aztán jött a matek dolgozat, és megint tök mások voltak persze a feladatok, mint amiket átvettünk... szóval ez sem sikerült túl jól sajnos. Angolon Kahoot-oztunk, a digitkult ma is elmaradt, mert az infó teremben egy másik osztály épp kompetenciát írt, mi pedig kimentünk az udvarra röpizni. Éneken meg lettünk gyanúsítva a rajz tanárnő által, hogy a mi osztályunk ragasztózta össze múlt héten a hátsó padokat, de mi csak az első órában voltunk ott, utánunk még sok osztály is volt, és mi nem szoktunk ilyen hülyék lenni! Ének órán folytattuk a kiselőadásokat, és jött egy érdekes biosz óra, ugyanis csirkeszívet boncoltunk! Párokban dolgoztunk és 1-1 szívet vágtunk fel hosszába és keresztbe, és lehetett sertéstüdőt fogdosni :)
Végül egy magyar jött, de nem magyaroztunk, hanem a rajztanárnő vádairól beszéltünk és az ofőnk abszolút mellettünk áll szerencsére.
Suliból mentem fodrászhoz, és onnan anyával a piacra lángosozni, és csak utána jöttünk haza.
Itthon nekiláttam befejezni az "ötödikek" dalfesztiválos videót és közben apa is hazaért, így amíg a gép a klippet számolta, addig tudtunk páros Geoguessr meccseket játszani. Amikor elkészült a videó, apa rögtön le is pontozta (szó szerint is) a dalokat.

6174.nap - 2023-03-21

2023-03-21_18-55-00_334598792_926712482003449_6145610334441984711_n.pngNulladik angollal kezdtünk, de én még ehhez képest is korábban kezdtem, hogy még törit tanuljak, mert tegnap késő estig se jutottam a végére... Matek jött, és végül nem írtunk dolgozatot, hanem ímmel-ámmal összefoglaltunk. Aztán jött a fizika dolgozat, és sajnos a múltkoriak miatt már nem a telefonon írtuk a neteset, hanem hagyományosan, ami a puskázást kizárja, és nehéz is volt, úgyhogy ez biztos rosszul sikerült, de majd kijavítom... A tesi volt ma az egyetlen normális óra, bent lehettünk a teremben és egy új játékot játszottunk, röplabdával ping-pong forgót . Sok kis menet volt és nekem nagyon tetszett és én nyertem a legtöbbször :) Magyaron áttértünk a Faust-ra, a DK elmaradt, és jött a töri dolgozat, de megint egy csomó olyan kérdés volt, ami sem a füzetbe, sem az összefoglaló classroom bejegyzésben... így ez sem lett jó, pedig most tényleg sokat tanultam rá! Végül egy fárasztó biosz jött, aztán jöttem haza, ebédre mákos gubát csinált anya (finom volt), evés után autóztam, és az új Eurovíziós videó vágásába kezdtem bele.

6173.nap - 2023-03-20

2023-03-20_17-57-41_20230320_175741.pngNulladik ofő után egy rajz órának álcázott (művészet)történet jött, jegyzetelhettünk mint a güzü... Olaszon megtudtuk, hogy jövő héten fogalmazásos dolgozat lesz és a lecke is hasonló amit kaptunk, majd jött egy angol, amin meglepően érdekes történetet olvastunk: apa kedvenc autós műsorának egy epizódjáról volt szó (és erre a részre én is emlékszem), amiben Londonon keresztül kellett jutniuk, de négyen négyféle módon (biciklivel, autóval, tömegközlekedéssel és motorcsónakkal!). A média óra sajnos a mostani szokásos volt, a matek pedig elmaradt, utána tesin kint voltunk az udvaron és jó sokat kellett futni, de métázhattunk is, végül egy kísérletezős kémia óra jött, ismét megnézhettük a káliumos kishajósat, és még egy újat is.
Suliból jöttem egyből haza, ebédeltem, kicsit pihentem és nekiláttam a töri dolgozatra felkészülni. Közben megjött apa és "pihenésképpen" a matek dolgozatra átnéztük a feladatokat amiket a minap együtt megcsináltunk már, aztán folytattam a töri felkészülést és a fogalmakat gyorsan meg is tanultam, hogy fel tudjam apának mondani, de még van egy csomó évszám, vaktérkép, uralkodók felismerése képről, satöbbi... És ha ez nem lenne elég, holnap még fizika dolgozat is lesz, szóval még arra is át kell néznem a képleteket és a fogalmakat!