6102.nap - 2023-01-08

2023-01-08_11-51-28_20230108_115127.pngMég kihasználtuk a mai napot itt Salföldön:
Reggelire apa sütött nekem tojásrántottát, aztán öltöztünk és az egész csapat lesétált a Balcsihoz. Erdőn, mezőn, úton mentünk, változatos volt a séta és az Ábrahámhegyi strand egyébként nyáron biztos klassz hely, kár hogy most minden zárva volt. De a hattyúk és a kacsák jópofák voltak, vittünk kenyeret nekik és ment is a harc minden morzsáért :) Az egyik hattyú nagyon mérges volt valamiért Kefírre, fújtatott rá, de Kefírt ez hidegen hagyta :) A visszafelé út kaptatós, kicsit nehezebb volt, aztán a házba visszaérve kitakarítottunk, ettünk egy könnyű ebédet és lassan indultunk haza. Az út unalmas volt kicsit, ötre értünk haza.

6101.nap - 2023-01-07

2023-01-07_12-27-43_20230107_122741.pngMa is kilenc körül keltem, de ma jobban aludtam már mint tegnap. Reggelizés után öltöztünk és az egész csapat - minusz Kefír - elindultunk kocsival Tapolcára, a tavasbarlangba. A kiállítás részen előjöttek rögtön az emlékek, mert már jártam itt a Kati néni általános iskolai kirándulásával... A csónakázás is vicces volt, csak elég rövid, mi ketten a Botival eveztünk egy csónakban. A barlangászás után tettünk egy sétát a Malom-tóhoz, ahol nagyon sok szép aranyhal és kacsa volt, anya vett is nekik eleséget, aztán találtunk egy klassz kis éttermet, ahol egy isteni finom diós bundában panírozott camambertet ettem. Rögtön miután visszaértünk Salföldre, mentünk még a környékre kirándulni amíg még világos volt: most előbb a kilátóhoz, mert ott a Krisztiék még nem voltak és onnan körbe vissza a szőlős felé, és ma is találkoztunk három őzikével! Tök aranyosak voltak. Sajnos a szamarak ma már nem voltak a legelőn, pedig arra jöttünk vissza. A házba visszaérve ma az egyes apartmanban a Botiéknál voltunk este és apa sütött mindenkinek császármorzsát, aztán zenét hallgattunk és ismét estig társasoztunk. Nagyon klassz volt!

6100.nap - 2023-01-06

2023-01-06_17-13-20_img_1758.pngMivel itt nem lehet besötétíteni, ezért kilenc körül keltem én is, és reggelizés után elmentünk négyesben a környékre kirándulni. Elsétáltunk a szomszédos majorságig és útközben találkoztunk legelésző csacsikkal és két szürke szamár oda  is jött hozzánk ismerkedni :) Egy szőlőbirtokot megkerülve indultunk a kilátó felé és láttunk nem messze egy őzikét is, és a fák között fakopáncsokat és fácánokat, aztán a kilátóról egészen messzire ellátni, még a Balatont is látni lehet két domb között. Miután visszaértünk a házhoz, nemsokára már jöttek a Krisztiék is, és miután ők is berendezkedtek, elindultunk gyalog a szomszédős Kékkútra a Kőkút vendéglőbe ebédelni. Szerencsénk volt, mert a kerthelység ugyan teltházas volt, de egy kis teremben még volt hely és így tudtunk ebédelni. Mindenki nagyon finomakat evett, - én rántott sajtot, és a hazaúton az út mentén sétálva szép kis lovakkal találkoztunk. Apa szedett egy marék apró almát és az egyik kis fehér ló nagyon okos volt, mert miután egyet kapott, amikor mi indultunk tovább, és megálltunk egy másik lónál, csak apa intett neki és ő is vidáman oda ügetett és kért még almát, úgyhogy kapott is repetát :)
A házba visszaérve a nagyobbik nappaliban körülültük az asztalt és estig társasoztunk. Nagyon klassz volt ez a nap :)

6099.nap - 2023-01-05

2023-01-05_21-12-50_20230105_211250.pngTizenegykor keltem és telefonoztam, Duolingoztam olaszul, aztán ebédre ettem egy tésztát és megnéztem a Lett Euroviziós dalokat. Utána kiválogattam, hogy milyen ruhákat viszek Salföldre és már jött is apa és a Boti, és indultunk is. Azért így négyen, mert sajnos Anna nincs jól és ma nem tudnak velünk jönni, de remélhetőleg holnap utánunk tudnak jönni.
Besötétedett mire megérkeztünk Salföldre, apa munkahelyének a nyaralójához, ami nagyon klassz: két apartman, mindkettő két szintes, és szinte minden vadi új még. Miután felfedeztük a szobákat és eldöntöttük ki hol alszik majd, behoztuk a cuccokat a kocsiból. Vacsorára anya sütött nekem tükörtojást, aztán estig társasoztunk négyesben.

6098.nap - 2023-01-04

2023-01-04_15-47-08_img_20230104_154708.pngDél után keltem és épp ébredeztem, amikor megcsörrent a telefon, és a Boti hívott, hogy ha azonnal összekapom magam, akkor mehetek velük lézerharcolni. Gyorsan ettem egy kis levest és futottam a KÖKI metróhoz, mert ott volt a találkozó és pont amikor odaértem, jött is a metró és mentünk a Corvinig és onnan villamossal a Blaháig. Jó sokan voltunk: a Kriszti szülinapja alkalmából az ő tanítványai vagyis 28 lány (és mi a Botival ketten fiúk!). Volt ám sikítozás! :) Külön körben voltak a nagyobbak és a kisebbek, és a kicsik sokkal veszélyesebbek voltak! Újítás, hogy véletlenszerűen kaptunk "szuperképességeket" például lekapcsolt a lámpám és akkor sötétben lehetett osonni, vagy sorozatlövés, meg pajzs, szóval így izgisebb volt. Huhh, szétfutottuk a lábunkat, jól elfáradtunk három menet után... Haza is békávéztunk és majdnem hatra értem haza, anyától kértem is rögtön egy pizzát vacsira, mert már nagyon éhes voltam...

6097.nap - 2023-01-03

2023-01-03_18-50-52_20230103_185052.pngTíz után keltem, de még telefonozgattam, aztán anyával elmentünk a Lidl-be. Én leginkább azért mentem, hogy tutira vegyünk, amiket szeretnék, plusz anyának így nem kellett hazajönnie onnan, mert ő ment tovább az Árkádba és az IKEÁ-ba. Ja és hogy miket vetettem a Lidl-be? Ott van nagyon finom zöldfűszeres mirelit bagett, abból két csomaggal, aztán még üdítőket, és egy quatro formaggi pizzát.
Hazaérve rendeltem ebédet és amint megjött meg is ettem, aztán telefonozgattam és labdáztam kb hatig, akkor értek haza apáék, - ugyanis ő hozta haza és cipelte fel amiket anya vett az Ikeában (a fürdőbe új mosdót, szekrényt ilyesmit).
Estig még apával beüzemeltük az új okosórámat amit tőle kaptam és telefonon egymás ellen párbajoztunk a Geoguessr-ben (és mindig én nyertem...)

6096.nap - 2023-01-02

2023-01-02_18-00-26_20230102_180026.pngSokáig aludtam, és aztán valahogy elröppent ez a nap...
Délután számítógépeztem pár órát: a spanyol Eurovíziós számokkal bíbelődtem és az egyiket lefordítottam a google fordítóval. Utána (és közben is) labdázgattam, és telefonoztam is aztán egyszercsak besötétedett és jött apa a munkából.
Vele Geoguessr-eztünk egymás ellen is és a napi kihívást is megoldottuk egész jól, aztán rájöttem, hogy éhes vagyok, így rendeltünk egy kívánság pizzát a Forte pizzától (amit szoktam: sonka-kukoricás megbolondítva feta sajttal és tortilla chips-el). Apa maradt amíg megjött a pizza, addig játszottunk, aztán ő ment haza , én pedig egy 2017-es Nyerő párost néztem vissza... :)