6390.nap - 2023-10-23

Címkék: Repülés Finnország

20231023_064835.jpgHát ilyen korán még nem kellett kelnem utazáshoz, az biztos, pedig volt már pár hajnali indulásunk, de ma 1 órakor keltünk anyával, hogy fél kettő után már a sulinál legyünk, ugyanis ott volt a gyülekező és kettőkor három kisbusszal indultunk Bécsbe, ugyanis majd onnan indul hétkor a gépünk Helsinkibe. Az út tök eseménytelen volt Bécsig, még kicsit tudtam aludni is. Öt előtt már ott is voltunk, így volt még két óránk a becsekkolásra és egy kis DutyFree shoppingolásra, és a gépünk egész pontosan indult és két óra alatt, kilencre meg is érkezett Helsinkibe. Itt a reptérről metró-vonattal (vonatnak látszott, de a városban a föld alatt ment) jutottunk be a vasútállomásra, ami nagyon menő itt! Felejtsétek el a magyar vasútállomásokat, ez olyan mint egy reptér, szép boltokkal, áruházzal, éttermekkel meg minden. Volt időm mászkálni, mert a vonatunk csak bő egy órával később indult Jyväskylä -ba. Ez a vonatozás kicsit uncsi volt (három és fél óra!), pláne, mert az elején nem vettem észre, hogy van wifi (igen, itt van ingyenes wifi a vonaton!). Viszont a táj gyönyörű volt!
Jyväskyläba megérkezve gyalog kb 20 perc volt a szállásunk, a TimeHostel. Nos, ha helsinkiben hideg volt, na itt még hidegebb, de a szállás klassz és meleg. Végül egy 8 ágyas szobába kerültem egy emeletes ágyba felülre (érdekes lesz!) Rögtön volt egy megbeszélés a programokról és az iskolalátogatásról (egy helyi magyar szervező fog majd velünk foglalkozni), aztán vacsoráztunk. No ez is érdekes, ugyanis tulajdonképpen önellátós rendszerű: a hűtőben meg mellette voltak mindenféle hozzávalók és magadnak készíthettél valamit (a reggeli is így lesz). Én az indukciós főzőlapon egy tojásrántottát készítettem magamnak felvágottal. Furák az itteni tojások, mert méretre átlagosnak tűnnek, de két tojásból a rántotta nagyon kevés lett, szóval legközelebb inkább 3-4 tojásból kell csinálnom. Más program már mára nem volt, csak egy korai  elalvás szerintem... Elsétáltunk még egy közértbe páran, aztán kicsit egyedül is sétáltam a sétálóutcában.