6032.nap - 2022.10.30

20221030_111422resize.jpgA szokásos reggeli menetrend után ismét az óváros felé vettük az irányt, de most villamossal egész a folyó túlsó partjára mentünk mert ott még voltak érdekes látnivalók. Az első egy vízimalom, aztán a közelben a csupa graffitis John Lennon fal. A Károly hídon keresztül ismét az óvárosba mentünk a Kafka szoborhoz és a Kafka fejhez, ami minden órában 42 szeletben forog igen látványosan. Ezt egy starbucks teraszáról néztük és innen egy híres sörözőbe sétáltunk át, az U Fleki-be, ami tényleg hangulatos hely. Egy jó nagy kanyarral megint átmentünk egy hídon egy parkba, ahol bizarr babaszobrok voltak, majd a Vencel téren egy nagy áruházba mentünk. Lassan besötétedett és indultunk vissza, de még a belvárosban egy kis étterembe beültünk vacsizni, aztán villamossal jöttünk haza a szállodába. Épp üres volt a csocsó asztal úgyhogy játszottunk egy fél órát, és még felmentünk a Botiékhoz a 14.-re kártyázni.

6031.nap - 2022-10-29

20221029_134812resize.jpgMa is rögtön mentünk reggelizni, aztán indultunk kirándulni, méghozzá vonattal, Karlstein várába. Itt egész jók a vonatok, csendesek és van wifi. Fél óra alatt oda is értünk és egy elég meredek úton jutottunk fel a várba. Itt befizettünk egy órás túrára ami közepesen érdekes volt, aztán még körbe néztünk a várban és elindultunk a lenti kis faluba, ahol egy kis szimpatikus étteremben megebédeltünk, aztán sétáltunk tovább az állomás felé. Útközben pont megnézhettük ahogy egy nagy hőlégballon felszáll. Visszafelé a központi pályaudvarra mentünk mert onnan be tudtunk sétálni a belvárosba. A cél egy érdekes söröző volt, de útközben egy szuper játékboltba is bementünk. A sörözőben ettünk is (pl hermelint, ami nem állat hanem sajt) és hatféle sörből egy válogatást lehetett kóstolni. Indultunk lassan vissza a szállásra de még vettünk bubble waffelt ami fagyival töltött gofri és nagyon finom.

6030.nap - 2022-10-28

20221028_124639resize.jpgReggel rögtön mentünk a földszinti étterembe csak itt a liftezés nem egyszerű, mert három lift van 21 emeletre... Az étteremben vicces mini palacsinta sütő gép is van, úgyhogy azt ettem persze. Utána villamossal és metróval bementünk az óvárosba és estig meg sem álltunk szinte: az Orloj órajáték nem volt valami nagy szám, innen a Károly hídon keresztül felmentünk a várba és a durva csigalépcsőn fel a Szent Vitus katedrális tornyába, ahonnan tényleg pazar volt a kilátás csak fárasztó feljutni... Kicsit megpihentünk a vár tövében egy Starbucks-ban, aztán vissza sétáltunk az óvárosba. Na ekkor már kezdtünk megéhezni, de még metróval eljöttünk a szálloda környékére és ott ültünk be egy kis étterembe. Innen visszasétáltunk a hotelbe és még játszottunk egy wizzard kártya partit.

6029.nap - 2020-10-27

20221027_192344resize.jpgMa olyan laza napunk volt, hogy csak torna cuccot vittem, táska nem is kellett, ugyanis média gyakorlat után két tesi volt csak.

A negyedik órában egy nagyon érdekes előadásra ültem be (és a Boti is), amin pont a sport kommentátorokról és a kapcsolódó média szakmákról volt szó.

Suli után elmentem a Kökibe ebédelni, aztán jöttem haza.

Háromkor jött apa, készülődtünk és négy után elsétáltunk a Kökire a 200as buszhoz, ahol találkoztunk a Botiékkal és mentünk a reptérre. A Boti egészen a beszálló kapuig nem is tudta, hogy Prágába megyünk! A repülőn össze vissza voltak az ülőhelyeink, de mind a gép elejében, sőt anya az 1A ülésen ült. Egy óra sem volt a repülés, annyit ki lehetett bírni, és amúgy ablak mellett ültem,az klassz.

A reptérről egy tömött busz vitt a külvárosi környékre, és onnan villamossal mentünk a szállodába. Elég fura szálloda, majd még mesélek róla... Miután átvettük a szobákat, még lementünk a büfébe enni, aztán már inkább lefeküdtünk aludni, mert éjfél után jártunk.

6028.nap - 2022-10-26

2022-10-26_19-24-08_20221026_192408.pngTesivel kezdtünk, röpiztünk és megint véletlenszerű csapatokkal, de most egész jó csapatom lett. A második óra helyett a Deák napok keretében egy "természettudományi" verseny volt, öt fős csapatokban, a harmadikon, négy állomással: az első a földrajz volt, na itt nekem való feladat volt - Európai fővárosokat kellett kitalálni és vaktérképen elhelyezni, ez nekem kisujjból ment, tíz perc helyett másfél perc alatt megvoltam, pedig megfontoltan kattintgattam ;) A többi állomás, a fizika, kémia, matek már nem volt ilyen könnyű. Utána folytatódott a tanítás, angol után a föcin folytattuk a csapatfeladatunkat, éneken a többiek egyéni énektudását élvezhettük és végül egy biosz után magyaron csapatfeladatban a poklot kellett "modernizálva" újragondolni...
Suliból jöttem haza, ebéd közben megnéztem a tegnapi Celeb vagyok...-ot, aztán fifáztam. Közben anya online az NN-esekkel beszélt, de szerencsére jött apa és ő egy idő után átvette a szót és célratörően megbeszélte ami kérdés volt. Utána anya ment tornázni, én pedig miután beszélgettem apával, folytattam a fifát az esti műsorokig.

6027.nap - 2022-10-25

2022-10-25_19-45-46_img_20221025_194546.pngÁtlagos keddi szivatós napom volt:
Igaz, a nulladik és első óra elmaradt, így "csak" hat óránk volt...
Az első óra fizika volt, ezek a furcsa számolós feladatok nem a kedvenceim. Aztán tesin jól elfáradtunk a 6 kilós medicin-lambákkal. Jött a magyar dolgozat, igaz nem volt nehéz annyira, de a szövegértést nem szeretem. Föcin csapatfeladatot kaptunk, amit az őszi szünet végéig kell google-diákban elkészíteni, egy befektetést kell megindokolni: mi egy kitalált kínai higiéniai céget promózunk - tisztára Cápák között :)
Végül töri és biosz jött, na ez a két óra aztán felteszi az i -re a pontot!
Hazaérve ebédre anya megfőzött egy frittatensuppe-t, közben megnéztem a tegnapi Celebvagyokot, és elmentünk anyával az Eötvös spárba vásárolni és csodák-csodája kaptunk mirelit mini kakaós csigát és rögtön azt is kértem vacsorára...

6026.nap - 2022-10-24

2022-10-24_17-16-55_20221024_171655.pngIsmét megérte nulladik órára, ofőre bemenni: voltunk vagy tízen és csak a múlt heti diák-önkormányzati választásról  beszélgettünk... Rajzon mindenki tájképet készített aztán minden magyarázat nélkül mindenki (még a hiányzók is!) kapott két egyest, és hiába kérdeztük, nem mondott semmit a tanárnő és tényleg semmi okot nem adtunk rá... Na mindegy, aztán egy jó nehéz nyelvtani rész jött olaszon, és egy lyukas óra angol. Médián ma is a Becstelen brigantik nyitójelenetét elemeztük: nekem a hanghatásokat kellett figyelni és érdekes is volt így nézni (hallgatni). Igazából a matek volt az utolsó óra, amin a legtöbben javító dolgozatot írtak, de nekem ötös lett, így csendben elvoltam, és az utolsó két óra elmaradt, így anya előtt öt perccel értem haza.
Ebédre megettem a tegnapi Klári mama féle húslevest, és visszanéztem a tegnapi RTL visszatekintő műsort, aztán nekiláttam magyart tanulni és még fel is mondtam anyának, aztán ő ment kórusra és nemsokára jött apa. Vele játszottam Geoguessr-t és Minimotorwayst, aztán ő ment haza nekem pedig jött lassan a vacsorarendelésem.