5479.nap - 2021-04-25

2021-04-25_14-58-35_20210425_145835.pngDélelőtt elmentem anyával a Gina cukrászdába és vettünk egy pici tortát és pár tortaszeletet vegyesen délutánra. Aztán átjött a Kati mama és anyával a szobámat kipakolták, a ruhákat átnézték és pár régi játékom is megy majd eladásra, viszont legalább most előkerült a rég keresett Libajáték társas :)
Ebéd után átjött apa és elhozta az új "rendes" 26'-os bringámat, ami valójában az ő bringája, csak apa nem használja, szinte új még, szóval rendbehozta és nekem adta. Apát azért is kértem, hogy korán jöjjön amúgy, mert volt egy mai leadású redmenta fizika házifeladat, amit így ketten 17 perc alatt elsőre hibátlanra megcsináltunk úgy, hogy apa csak felügyelte valójában hogy mit kattintgatok.
Utána nem sokkal átjöttek a Botiék és rögvest tortáztunk is (Kefír is kért volna, de neki csak a maradékok jutottak), aztán a Mama hazament, mi pedig társasoztunk egy jó nagyot a Fedőnevekkel és a Tabuval.

5478.nap - 2021-04-24

2021-04-24_15-21-54_20210424_152154.pngAnya keltett (na nem túl korán szerencsére), hogy lassan készülődjek, meg minden, mert megyünk kirándulni Tata környékére a tavakhoz.
Anna most nem tudott jönni, így a Krisztit és a Botit hozta apa és mi csatlakoztunk hozzájuk, aztán egy óra múlva már Tata környékén voltunk, ahol kilenc tó található és egy nagyon érdekes tanösvény az egyiknél, na itt kezdtünk. Ez a "Fényes tanösvény" egy hasonló láperdő, mint ahol már voltunk, de itt kisebb-nagyobb tavacskák is vannak, telis tele élőlényekkel: láttunk rengeteg kuruttyoló békát, sok napozó és úszkáló teknőst, repkedő kacsákat, vízisiklót, érdekes halakat, de még pár dagi nutriát is! Nagyon klassz hely. Innen a Tatai várhoz autóztunk, az Öreg tó partjára.2021-04-24_16-15-38_20210424_161538.png Nem valami nagy vár és nagyrészt zárva van a pandémia miatt, de azért a környékén lehet sétálgatni és az emeleti teraszára is fel lehet menni és körülnézni a tavon. Vettünk sütiket is hogy kicsit feltöltődjünk és a picit távolabbi Bokodi tóhoz mentünk megnézni a "lebegő falut" ami valójában egy csomó pecás faház nagyobb stégek végén a víz felett. Sajnos szinte mindegyik magánterület és le van zárva, csak a helyi büfé stégjére tudtunk végig bemenni, de azért ez is érdekes volt (például a sok-sok számozott, szigorúan lelakatolt pottyantós budi a parton...).
Mivel már kezdett későre járni, indulni kellett haza, és a hazaúton azt játszottuk, hogy én a google fotókból kikerestem régi képeket a közös útjainkról, belenagyítottam, hogy nehezebb legyen kitalálni hol és mikor készült és a többieknek ezt kellett kitalálni (apa nem játszott, ő vezetett...).

5477.nap - 2021-04-23

2021-04-23_16-59-21_20210423_165921.pngNem panaszkodok, ma nem volt túl erős a suli: csak egy matek óránk volt és azon is a leckét vettük át és kaptunk új feladatokat, és megtudtuk a javító dolgozatok eredményeit: az enyém ötös lett. Az óra után reggeliztem és folytattam az 50-es évek F1 bajnokságát a szőnyegen. Viszont rájöttem, hogy így megfájdul a hátam, úgyhogy egy két futamonként tartottam egy tornázást is. Ebédnél pont hazajött anya és hamar csinált derelyét, aztán ő ment tovább dolgozni, én pedig játszani :)
Munka után jött apa, és nekiláttunk megcsinálni pár leckét: a matekban és az informatikában sokat tud segíteni apa, azokat meg is csináltuk. Közben telefonált a Mama, hogy fent vannak az iskolák oldalain a felvételi eredmények, úgyhogy hamar megnéztük a Deákot és juhhé! fel vagyok véve a média szakra, ahová elsőnek jelentkeztem! Ez a nap legjobb híre azthiszem!

5476.nap - 2021-04-22

2021-04-22_18-53-34_img_20210422_185334.pngMa lightos suli volt: csak két online óra: a töri - na igen, mondjuk egyszerre két anyagot vettünk, hogy haladjunk, ami majd a dogánál érdekes lesz, és angol, amin pedig a tegnapi két oldalas leckét vettük át, mert a többieknek nem ment , főleg a fonetikus feladat, ami nekünk is csak segítséggel ment, mivel ezt még nem tanultuk...
Ebédre rendelnem kellett, mert hívtam ugyan anyát de ő itthon felejtette lenémítva a mobilját...
Délután véget ért az F1-xbox verseny: én lettem a világbajnok :) Ennek örömére szőnyeg F1 következett: méghozzá különleges kiadás, az 50-es évek versenyeit játszottam le, és az eredményeket excel táblázatban vagyok kénytelen vezetni, mert őrült sok versenyző jött-ment (néha sajnos meghalt) azokban az években. Ja és ma is volt persze itthoni gyógytorna.

5475.nap - 2021-04-21

2021-04-21_18-02-21_20210421_180221.pngMa is négy online óránk volt, rögtön egy "dupla Gyöngyi nénivel" kezdtünk, föciből Románia, bioszból a középfül volt a témakör. Utána volt egy óra szünet, ami jól jött az irodalom előtt, fel tudtam legalább rá készülni (megcsináltam pl a szorgalmit egy potya ötösért). Végül egy rövid osztályfőnökink volt, ahol a legnagyobb kérdés az volt, hogy milyen színű legyen a nyakkendőnk egységesen a ballagáson... mi fiúk leginkább a sötétkékre voksoltunk de persze a lányok győztek, mert ők bordót akarnak és akkor mi is abban leszünk (nekem meg végülis mindegy amúgy).
Ebédre hozott a Mama a kutyasétáltatáskor rántott husit, és még meleg volt, gyorsan meg is ettem!
Délután kimentem a Botival és a Krisztivel a rétre megsétáltatni a Kefírt és magunkat. Igaz közben picit szemerkélt az eső, de nem vészesen, azért jó volt ez a minikirándulás :)
Hazaérve még autóztam és F1-eztem kicsit, aztán jött apa és nekiláttunk a leckéknek, amiben tudott segíteni azt megcsináltuk, a matek és a biosz csak szolgai másolás a füzetbe, azt nélküle is meg tudom később csinálni, úgyhogy ma is geoguessr-eztünk még párat. Közben anya is hazaért és csinált unclebens-es csirkét vacsorára.

5474.nap - 2021-04-20

2021-04-20_19-03-04_img_20210420_190304.pngReggel online órákkal kezdtünk, angolon befejeztük végre a hetedikes tankönyvet és elkezdtük a nyolcadikost (!), utána matek jött, geometria a téma. Fizikán online felelgettünk, és szünetben rendeltem ebédre lime szószos csirkét, mert az rég volt és pont óra vége felé jött meg a futár, úgyhogy még melegében meg is tudtam enni.
Délután szőnyeg forma-1 és xbox forma-1 játékokat játszottam, és ma sem tudtam menni gyógytornára, mert a gyógytornász lemondta a mai edzést.
Este a Mama hozott holnapra húslevest holnapra ebédre.

5473.nap - 2021-04-19

2021-04-19_18-09-09_20210419_180909_0.pngMa négy óránk volt és az első kettő rögtön két dolgozat: a nyelvtan a javító javítója, vagy hasonló, szóval a háromból a kettő jobb jegy lesz végül beírva, ami kissé talán igazságtalan mert én nem csaltam az elsőn ami csak négyes lett, aztán ötös ugyan, de akik csaltak, az ötöst azok is megkapják... na mindegy. A matek most sokkal jobban sikerült, mint a legutóbbi.
Ebédre szushit rendeltem és délután annyira belefeledkeztem az F1 játékba, hogy elfelejtettem gyógytornára menni, a telefon pedig a suli miatt le volt némítva és nem szólt... holnap bepótolom persze.
Munka után jött apa, pontosabban még ő bement az IKEÁ-ba és vett a leendő ágyamhoz ágyrácsot és spéci matracot, utána jött, vele pedig a föci leckét csináltam meg: én töltöttem ki a vaktérképet, ő pedig online térképeken mutatta mi merre található Szlovákiában. Így hamarabb végeztünk, és még maradt idő egy Geoguessr-ezésre. Közben hazaért anya is és csinált vacsorára tortellinit.