6193.nap - 2023-04-09

2023-04-09_09-43-46_20230409_094346.pngMi az: fehér, kicsi, aranyos és ugrálva kelt húsvét reggel? Nem, nem nyuszi, hanem a Kefír, akit apa áthozott kelteni minket reggel :) Gyorsan felöltöztem, ugyanis a kertben egy csomó finomságot rejtett el "nyuszi" Annának és nekem! Olyan sokat, hogy egy kosár kevés is volt, kétszer fordultam vele... de Kefírnek is volt meglepetés: debreceni kolbász karikák mindenfelé :)
Miután megreggeliztünk, elmentünk a szomszéd faluba, ahol nagy vidéki piacozás volt, a szokásos zsibvásárral, plusz rengeteg (pék)süteményes, lekváros-szörpös, mézes, sajtárus, húsárus, boros, pálinkás, kézműves mindenfélés, satöbbi. Vettünk mindenféle dolgot, például egy mindenmentes tortaszeletet kékalgával (!) kétezerért (!) ami legalább tényleg finom volt... Visszaérve a házba anya csinált ebédet: nagyon finom bolonyait. Evés után elmentünk sétálni a környékre , megnéztük a kolostor-romokat (valójában néhány marha nagy kőtömb), és a fenti úton kőrbe jöttünk vissza. Aztán a Kriszti, Anna és anya elmentek kocsival a Balatonhoz, én pedig itt maradtam a Kefírrel és apával, mert apa még világosban nekilátott az elektromos kaput megjavítani, ugyanis nem akart rendesen magától becsukódni.
Vacsorázni Kőkútra mentünk a Kékkút étterembe, és ma fogasfilét kértem királyrákkal. A hal finom volt, a főtt krumplit elhoztuk Kefírnek vacsorára, neki jobban ízlett úgy láttam.
Estig pedig még egy jót kártyáztunk a Wizzard-al.

6192.nap - 2023-04-08

2023-04-08_13-24-43_20230408_132443.pngSajnos ma esős napunk volt, ezért kirándulni nem tudtunk, de sebaj, elmentünk autóval Keszthelyre. A kastélynál parkoltunk le és most először vagyok itt kabátban, ugyanis eddig háromszor voltam a nyári táborokkal a dög melegben, most meg szemerkélő esőben jöttünk. Amúgy nagyon szép ez a kastély, és negyedszerre sem unalmas, ja és a toronyba is felmentünk a keskeny csigalépcsőn, és most egy kiállítás jegyet is vettünk, ami a "pálmaház és madárpark" volt és nem csak pálmaház, de egy kaktuszokkal teli melegház is megtekinthető érdekes kaktuszokkal. A madarak is érdekesek voltak, főleg a pávák.
Mire mindent megnéztünk, már két óra volt, így kerestünk egy közeli éttermet, ami végül egy mexikói étterem lett és ott nagyon finomakat ebédeltünk, én még egy 'csokiláva' desszertet is benyomtam. Hazafelé még beugrottunk egy tesco-ba, és visszaérve a házba délután ma is társasoztunk, és apa sütött császármorzsát, de én tésztát ettem, mert nem volt szörp a morzsához, én meg csak úgy szeretem... Tízig játszottunk, aztán mindenki ment fürdeni és aludni.

6191.nap - 2023-04-07

2023-04-07_15-18-57_20230407_151857.pngReggel keltünk, készülődtünk anyával és már jött is apa kilencre, aztán pár perc múlva a Krisztiék is (sajnos a Boti nélkül) a ház elé egy kisbusszal, ugyanis miután abba bepakoltunk, azzal mentünk le Salföldre. Majdnem dél volt mikor megérkeztünk, bepakoltunk az apartmanokba és az egyesben közösen ebédeltünk (én tükörtojást és virslit), aztán elmentünk kirándulni egy kicsit a környékre. Felmentünk a kilátóhoz és onnan a hosszabb úton kőrbe a szőlőket megkerülve a majorság felé vissza. Most őzeket sajnos nem láttunk, viszont aranyos lovacskák odajöttek hozzánk a majorság felé és nagyon viccesen ropogtatva ettek friss füvet a kezünkből (Kefír meg csak hitetlenkedett a nagy lovak láttán, hogy jé ilyen is van...)
A házba visszaérve elkezdtünk társasozni és estig játszottunk, és nagyon jókat nevettünk közben, aztán tíz felé már mindenki fáradt volt, szóval mi jöttünk vissza a kettesbe, zuhanyoztunk és mentünk aludni.

6190.nap - 2023-04-06

2023-04-06_18-20-57_20230406_182057.pngMa már tavaszi szünet van , tudtam aludni amíg csak akartam, illetve akkor keltem, amikor a Mama feljött a Dömével a sétáltatáskor tizenegykor. Inkább nem is reggeliztem, hanem szushit rendeltem ebédre, de ezzel a fogszabályzóval nagyon rossz harapni és a rugóba beleragadnak a rizsszemek... Ebéd közben a hétvégi F2 főfutam ismétlését néztem, aztán nekikezdtem bioszt tanulni. Közben pihenésképp bepakoltunk anyával, mert megyünk holnap Salföldre húsvétra, aztán folytattam a tanulást és amikor apa telefonált, akkor neki fel is mondtam a ma tanult 3-4 oldalt az emésztésről.

6189.nap - 2023-04-05

2023-04-05_17-56-35_20230405_175634.pngTesivel kezdtünk és egész órán röpizhettünk, ami klassz! Matekon még a függvényeket gyakoroljuk, angolon pedig húsvéti angol Kahoot! kvízeket csináltunk. A digit-kult elmaradt, mert mindkét számtech teremben más osztályok írtak online felmérőket, addig kimentünk az udvarra labdázni. Éneken folytatódtak a kiselőadások, biosz helyett pedig az udvaron osztályfotózás volt, végül magyar jött, amin pedig az elkezdett bénácska színházi előadást folytattuk a kivetítőn.
Suliból jöttem egyből haza és ebédre lángost rendeltünk anyával, és amíg a futárt vártuk, addig én megírtam az olasz házit és fel is tettem a classroom-ba.
Épp lángosoztunk, amikor megjött apa, úgyhogy evés után tudtam ma is vele jó sokat játszani az új izgalmas Geoguessr földrajzi játékkal és ma nagyon jók voltunk, mindent megnyertünk :)

6188.nap - 2023-04-04

2023-04-04_19-03-35_20230404_190335.pngMa már jobb volt a számban a helyzet, de a mai nap nem volt annyira érdekes...
Nem kellett nulladikra menni, csak matekra, amin ismétlő feladatsorokat vettünk, már előre a jövő évi anyagból (egyenletek jönnek majd, ami nem annyira cifra, az ment emlékezetből). Fizikán megint nem a miénk a labor és nem kísérletezünk, csak uncsi videókat nézhettünk róla... Tesin kimentem az udvarra a többiekkel (nem volt kötelező, mert hűvös idő volt) és csak focizgattunk unottan. Magyaron is videót néztünk, mégpedig egy régi, erőltetett színházi előadást (Moliére - Tartuffe), és még holnap folytatjuk, mert hosszú. Digit-kulton gépezgettünk, törin a Tina tartott kiselőadást a tetoválásokról (összekötve kicsit a törivel), és utána az USA történelmébe kezdtünk bele. Végül egy biosz jött, ma is rengeteget jegyzeteltünk, hurrá, ez is benne lesz a dogában...
Ebédre mégse nudlit csinált anya, hanem zöldborsó főzeléket, aztán ő ment barkács-délutánra, én pedig még délután zenéket töltöttem le és bioszt tanultam.

6187.nap - 2023-04-03

2023-04-03_17-15-00_20230403_171500.pngMivel az előfelvételik miatt ma elmaradt az angol és az első óra a rajz is, ezért a tanárnő a nulladik ofőt elengedte nekünk, szóval elég volt csak kilencre bemenni, így alhattam nyolcig :)
Az olasz után tehát angol helyett páran kimentünk az udvarra röpizni (akik szeretnek röpizni, mint én), és média és matek után a tesin szintén. Ja matekon aki akart, javító dolgozatot írhatott, de nekem jó volt az a négyes is, ez nehéz anyag volt, nem biztos, hogy ötösre most meg tudtam volna írni, és így is jól állok. A tesi után pedig már csak egy kémia jött és szerencsére a mai anyagot fél óra alatt letudtuk és a tanárúr elengedett minket, szóval még haza tudtam jönni, és ebédelni (anya gyorsan csinált mákos gubát), aztán mentem vissza a Balaton dokihoz hogy megigazítsa az alsó fogszabályzómat. A rugón tudott állítani, így már nem áll ki a hegyes vége, úgyhogy ha a sebem begyógyulna, akkor így már ok lenne tulajdonképpen (de máris jobb).
Hazaérve nekiláttam bioszt tanulni, hogy mire jön apa, addig a mai adaggal végezzek, és így is lett, szóval apával megnézettem és lepontoztattam az új Eurovíziós klippemet a nyolcadik helyezettekről. Utána betöltöttük a Geoguessr-t és van új térkép-játék, ami nagyon tetszik, rögtön nekiláttunk és abba sem tudtuk hagyni, olyan izgalmas! Na jó, apa abba tudta hagyni, mert beesteledett és ő indult Gyömrőre, de én még folytattam egyedül...